پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم با انتقاد از سانسور شدید اخبار مرتبط به اجتماع میلیونی زائران اربعین، حضور زائرانی از ۵۰ کشور جهان را مروج اصلی مردمی جریان رسانه ای اربعین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‏ الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم، امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته قم با اشاره به حرکت عظیم الهی و حسینی(ع) پیروان مکتب اهل بیت(ع) در اربعین، گفت: این حرکت عظیم که پایه آن با اصل زیارت است، با هدایت ائمه اطهار(ع) و اوامر و خواست الهی محقق شده است.

وی افزود: اهل بیت(ع) ما تاکیدات بسیاری روی زیارت حضرات معصومین(ع) به خصوص سیدالشهدا(ع) دارند و به حمدالله شیعیان نیز سنگ تمام گذاشتند؛ ستادهای مردمی بسیاری در مدت اخیر فعالیت داشتند؛ 42 موکب از استان قم در مسیر راهپیمایی اربعین فعالیت داشتند و و گروه‏های بسیاری نیز در این مسیر همراهی داشتند.

امام جمعه قم با اشاره به سانسور اجتماع عظیم مردمی توسط رسانههای غربی بیان کرد: درست است که رسانههای غربی این مراسم عظیم را سانسور کردند ولی عاشقان امام حسین(ع) از 50 کشور جهان در این راهپیمایی حضور داشتند و همین افرادرسانه های جهانی برای امام هستند.

حجتالاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به بیانات امام زمان(عج) در هنگام ظهور، گفت: این حضرت نیز خود را به عنوان منتقم خون سیدالشهدا(ع) معرفی می ‏کنند؛ مشخص است که در زمان ظهور، شخصیت حضرت امام حسین(ع) برای تمام جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به سخنان سخیف و شبهه افکنان افزود: ننگ و نفرین بر کسانی که از اربعین برداشتی صهیونیستی و آمریکایی دارند؛ علی رغم توطئه صهیونیست ها و داعشی های وهابی، عشق و محبت امام حسین(ع) در دل مشتاقان رو به افزایش است و کسانی که امسال نتوانستند به کربلا بروند در شهرهای خود مسیرهایی را برای راهپیمایی تعیین کردند وپای در مسیر گام نهادند.

وی تصریح کرد: این امت ولایت مدار تحت تاثیر هیچ توطئه و فتنه و آشوبی قرار نمی گیرد و دست از راه و رسم و زیارت حسینی بر نمی دارد و با فضل الهی و هدایت و رهبری زعیم عالم اسلام آیت اللهالعظمی امام خامنه ای به ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و راه و رسم حسینی(ع) ادامه خواهد داد و از نصرت و یاری مسلمانان جهان دست برنخواهد داشت و به تمام دنیایی که بر علیه این نظام برخواسته، اعلام می کنیم اکنون که شما با تمام وجود در مقابل اسلام و قرآن و عترت قد علم کرده اید ما نیز در جهت مبارزه با فساد شما در داخل و خارج دست از پای نخواهیم نشست.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تکریم از بنیانگذار حرکت عظیم اربعین تصریح کرد: اولین کسی که در مسیر اربعین گام نهاد، جناب جابر صحابی بزرگ رسول خدا بود که به همراه رفیق عالم و فاضل خود، جناب عطیه پای در این مسیر نهاد؛ پدر ایشان در دو جنگ مهم صدراسلام حضور داشته است و در جنگ احد به شهادت رسید.

امام جمعه قم تصریح کرد: جابر مقام بلندی در نزد پیامبر داشت و ایشان نیز به جابر وعده دادند که تو از ما هستی و کسی که تو را به خشم بیاورد مغبوض و کسی که تو را دوست بدارد محبوب خداست.

وی گفت: زیارت جابر در آن زمان که زمان خفقان و فساد و طغیان بنی امیه بود، زیارتی سیاسی و پرخطر بود؛ ایشان پایه گذار شکستن هیمنه بنی امیه و شخص یزید و ماموران او بود؛ زیارت جابر سریع  و مخفیانه نبود؛ او در آب فرات غسل کرد و مث حاجیان احرام بست و خود را معطر کرد و با گام های آهسته به سمت مضجع شریف حضرت به راه افتاد.

وی یادآورشد: در فرهنگ اسلام، علم مفید مورد تمجید قرار گرفته است؛ امام علی(ع) فرمودند هترین علم آن است که به کار هدایت و رستگاری بیاید و بدترین علم آن است که آخرت خویش را با آن تباه بسازی؛ توصیه اسلام آن است که به دنبال علم مفید که نیاز ضروری خود و جامعه برویم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت گفت: از خدمت گذاران این عرصه و کسانی که به اهدای خون و اعضا توصیه می کنند، تشکر و قدردانی داریم.

وی با اشاره به بزرگداشت علامه طباطبایی بیان کرد: ایشان حق بزرگی بر حوزه و دانشگاه دارد؛ تفسیر المیزان منبع معتبری برای مفسران به شمار می رود و شاگردان ایشان امروز ناشر معارف الهی هستند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) یادآورشد: از ویژگی های ایشان، پرهیز از پراکنده گویی در مذاکرات و بحث، پرهیز از جوسازی و جنجال و... بود و ایشان با شاگردان خود بسیار دوست بودند.

امام جمعه قم بیان کرد: کتاب، محصول تجربه ‏های بشری و خلاقیت‏های ذهنی و آموخته های انسان بر اساس متون است؛ کتاب معلمی ساده و صمیمی و همیشه در دسترس است که بی ادعا و بدون تکلف و منت، در مسیر آگاهی بخشی به جامعه حرکت میکند.

وی گفت: هر ساله با فرارسیدن هفته آخر صفر، تلاش هایی برای ترویج فرهنگ وقف انجام می‏ شود؛ زیرا وقف نقش مهمی در توسعه نیکی در جامعه دارد؛ در فقه، احکام و مقرراتی در این حوزه قرار داده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در خطبه اول در بحث تفسیری خود در خصوص سوره ممتحنه گفت: حضرت ابراهیم برای نجات از سلطه مستکبرین تنها به دعا بسنده نکرد، بلکه چند گام اساسی را برداشتند؛ اولین گام، اظهار برائت از مشرکین در ابتدای حرکت بزرگ ایشان بود؛ ایشان حتی با کسانی که حاکمیت کفار را نیز پذیرفتند نیز برخورد کردند.

وی افزود: ایران اسلامی پرچم مقابله با آمریکا را برافراشت؛ دشمنی ما با آمریکا، دشمنی با مردم آمریکا نیست؛ بلکه با مخالفت با عناصر و باور و روح صیهونیستی حاکم بر آمریکا، شعار مرگ بر آمریکا را سرداد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی تصریح کرد: ملت ایران با عزت و افتخار به بت خانه و جاسوس خانه آمریکا در 13 آبان حمله کردند و جاسوسان را به دلیل خیانت به ملت ایران به گروگان گرفتند و این روز به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی ثبت شد.

متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ملت وفادار و با ایمان و فداکار ایران، رهبر بت شکن خود یعنی خمینی کبیر(ره) را تنها نگذاشتند و با نثار جان و مال و جوانان خود با حاکم ستمکار خود به مبارزه پرداختند تا آن مرد تو سری خور آمریکایی را با ذلت از کشور فراری دادند.

وی عنوان کرد: این که معروف شده آمریکا غیرقابل اعتماد است را حتی نوکران حلقه به گوش آمریکا نیز تایید می کنند؛ رفتار آمریکا با شاه خائن، مسعود بارزانی فتنه گر و صدام نشان میدهد او به نوکران خود نیز وفا نمیکند؛ باید برای مبارزه به کفار گامهای ابراهیمی(ع) را برداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha