شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، رهبران دینی جهان را به همراهی و توجه به مراسم زیارت میلیونی اربعین برای کاهش کشتار در جهان دعوت و به جنگ هایی که منطقه شاهد آن است اشاره کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، رهبران دینی جهان را به همراهی و توجه به مراسم زیارت میلیونی اربعین برای کاهش کشتار در جهان دعوت و به جنگ هایی که منطقه شاهد آن است، اشاره کرد.

آیت الله مدرسی این سخنان را در نامه ای که به پاپ فرانسیس، رئیس کلیسای انگلیکان و رهبران ادیان جهان نوشته، بیان کرده است.

بر اساس این نامه، آیت الله مدرسی گفت: در جهانی که پر از ظلم شده و مادی گری آن را فرا گرفته و مادی گری و وحشت از انرژی هسته ای، فقر، جنگ ها و فساد هایی را به وجود آورده، حدود 20 میلیون از مسلمانان عراق که در کنار آنان بسیاری از پیروان ادیان آسمانی هستند، به درگاه الهی پناه برده و برای نجات خود نماز می خوانند.

ایشان افزود: ما از شما می خواهیم که پدیده اربعین که در تاریخ و در جهان بی مانند است را مورد رصد و توجه قرار دهید و با این تجمع گسترده همصدا شوید، امید است که خداوند نوری را بر ما نازل کند، همان طور که بر پیامبران، صدّیقین و بندگان صالح خود نازل کرد. ما باید با توجه به مراسم اربعین، به خاطر خودمان نجگنیم بلکه برای سعادت و خوشبختی همدیگر تلاش کنیم.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: مراسم اربعین موجب بیداری وجدان های غافل و تجدید هدایت های رسالت های الهی خواهد بود.

ایشان ادامه داد: اربعین مناسبتی برای روشن کردن چراغی است که پروردگار در دل های تک تک بشر افروخت و پیامبران را برای آن فرستاد؛‌چراکه این چراغ در روز عاشورا در کربلا فروزان و درخشان شد و امام حسین(ع) در کربلا خود، اهل بیت (ع) و اصحاب و حتی کودک شیر خوار خود را در راه خداوند فدا کرد تا بشریت اصلاح شود و از این رو امام حسین(ع) کشتی نجات این امت است.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: این جمعیت میلیونی علاقه دارند با این چراغ هدایت شوند و بر این کشتی سوار شوند و از همگی ما می خواهند همانند آنان عمل کنیم، تا شاید خداوند بر ما رحم کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha