سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 گزارش تصویری از حضور دسته عزاداری از کشور های مختلف جهان در اربعین حسینی

حوزه/ حجت الاسلام حیدری زاد با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای سیاسی و فرهنگی اربعین، گفت: اجتماع عظیم اربعین به عنوان قدرت نرم در دنیا بی‌نظیر است و البته اثرات آن در آینده بسیار عمیق‌تر نیز خواهد بود و بسیاری از معادلات منطقه‌ای را به نفع ملت ما و ملت‌های همسو با ایران همچون عراق، سوریه و یمن به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید بر لزوم تبیین آثار سیاسی و فرهنگی اجتماع عظیم اربعین، اظهار داشت: دنیای امروز این واقعیت را به خوبی درک کرده است که قدرت در اجتماع و اتحاد است، بدین‌صورت که هر چه اجتماع انسان‌های هم هدف و همسو بر روی یک هدف مقدس متمرکز باشد یک قدرت عظیم شکل می‌گیرد و می تواند با آن قدرت نفوذ و تاثیرگذاری خود را در منطقه به نمایش بگذارد .

وی افزود:  اجتماع میلیون‌ها مومن با آزادترین روش و انتخاب می‌تواند تحت عنوان یک قدرت نرم قلمداد شود، این قدرت نرم امروزه قطعا آثار عمیقی در بخش سیاسی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت و از لحاظ دیگر می‌تواند یک الگوی مناسب برای سایر مسلمانان آزادی‌خواه جهان نیز به شمار آید .

امام جمعه نقده ادامه داد: اجتماع عظیم اربعین به عنوان  قدرت نرم در دنیا بی‌نظیر است و البته اثرات آن در آینده بسیار عمیق‌تر نیز خواهد بود و بسیاری از معادلات منطقه‌ای را به نفع ملت ما و ملت‌های همسو با ایران همچون عراق، سوریه و یمن به دنبال خواهد داشت .

وی اذعان داشت: وحدت در یک اجتماع از مهمترین و اساسی‌ترین مسائل هر کشور و هر ملتی به حساب می‌آید، به‌همین منظور جریان اربعین نیز از بعد اجتماعی بهترین موضوع وحدت‌بخش برشمرده می‌شود .

حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد تصریح کرد: اجتماع عظیم یک اعتلای فرهنگی نیز با خود به همراه دارد، بدین‌گونه که وقتی این حجم انبوه از زائران کشورمان در این مسیر گام گذاشته، با یک فرهنگ غنی آشنا شده و این فرهنگ را با خود به داخل جامعه داخلی کشورمان تزریق می‌کنند که این خود سبب می‌شود تا نهضت عاشورایی بیش از پیش در دل و جان ملت ایران اسلامی رخنه کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha