سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هزاران تن از شیعیان کشمیر در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند

حوزه/ هزاران عزادار سیاه پوش درحالی که سینه و زنجیر می زدند، در راهپیمایی اربعین حسینی که در شهر کارگیل واقع در کشمیر برگزار شده بود شرکت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از scoopnews، با وجود هوای سرد و سوزناک در جامو و کشمیر، روز گذشته هزاران تن از عزاداران حسینی در شهر کارگل در لداخ واقع در کشمیر، در راهپیمایی اربعین حضور یافتند.

نزدیک به 40 دسته عزاداری مختلف در سرتاسر شهر کارگل و روستاهای اطراف این منطقه به راه افتاده و عزاداران درحالی که سینه و زنجیر می‌زدند و نوحه سر می‌دادند، از کنار بازار اصلی کارگل و مدرسه اسلامی این شهر به سمت حسینیه امامان معصوم(ع) در این شهر حرکت کردند.

انجمن جماعت علمای «اثنی عشری کارگل» و مرکز اعتماد یادبود «امام خمینی(ره)» برگزارکنندگان این راهپیمایی  عزاداری بودند و دسته‌های عزاداران سیاه پوش پس از شرکت در تظاهرات خیابانی، در جلسات روضه حضور یافتند.

در این مجلس مراسم قرائت زیارت اربعین توسط حجت الاسلام شیخ موسی شریفی، امام جمعه مسجد شیعیان نیز برگزار شد و پیش از زیارت اربعین، علمای دینی درباره فلسفه روز عاشورا و آموزه‌های دینی امام حسین(ع) برای مردم سخنرانی کرده، برای ترویج صلح، برادری، همبستگی و همدلی در هندوستان و سرتاسر دنیا دعا خواندند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ نضیر المهدی محمدی در این مراسم با تأکید بر اهمیت این مراسم و روز اربعین گفت: فلسفه کربلا به ما می‌آموزد که باید علیه هر گونه بی‌عدالتی و تروریسم در جهان بایستیم و اجازه ندهیم آن‌ها بشریت را نابود کنند.

وی ضمن تشکر از جوانان کارگیل برای برگزارکردن مجالس عزاداری و راهپیمایی از اول تا چهلم محرم گفت: شرکت در این فعالیت‌ها شخصیت و آموزه‌های امام حسین(ع) را در زمانه پرتنش و پرالتهاب کنونی، آن گونه که باید و شاید به جهانیان ارائه می‌دهد.

وی همچنین از مقامات برای ترتیب دادن مراسم اربعین امام حسین(ع) تشکر کرد.

کارگل شهری در مرکز ناحیه کارگل در لداخ از ایالت جامو و کشمیر است. این شهر دومین شهر بزرگ لداخ پس از له است و در ۶۰ کیلومتری دراس و ۲۴۰ کیلومتری سرینگر واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha