سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
صادقی

حوزه/ به مناسبت بيست و يكمين سالگرد رحلت آيت الله سيد محمد علي مير محمد صادقي معروف به آيت الله صادقي ، رئيس سابق حوزه علميه اصفهان، همايش بزرگداشت ايشان برگزار می شود.

حجت الاسلام مجيد جلالي در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، گفت: آيت الله صادقي بعد از آيت الله خادمي رياست حوزه علميه اصفهان را به عهده گرفت و به پاس بزرگداشت ایشان، همایشی در محل تدريس شان در مدرسه صدر بازار، برگزار مي شود.

وی  با اشاره به دروس تدريس شده توسط ايشان عنوان كرد: فقه و اخلاق از جمله دروس بسيار مهمي است كه آيت الله صادقي سال هاي زيادي به تدريس آن در حوزه علمیه مي پرداخت.

جانشین معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: آن مرحوم در نجف در محضر شيخ حسين حلي، آيت الله سيد محمود شاهرودي و سيد علي فاني أصفهاني تحصيل را ادامه دادند و كتاب هاي زيادي نوشته است.

حجت الاسلام جلالي تصريح كرد: رئیس سابق حوزه علمیه اصفهان در سال ١٣٩٠ قمري  در مدرسه صدر بازار تدريس را آغاز كرد و حتی در مواقعی با وجود بيماري و كسالت شديد، در تمام كلاس ها حضور پيدا مي كردند.

دبیر علمی همایش  بيان كرد: بعد از فوت این استاد، آيت الله العظمی مظاهري و آيت الله العظمی صافي گلپايگاني نقل كرده اند: از أركان و استوانه هاي روحانيت آيت الله صادقي است و از شخصيت هاي ممتاز تدريس و تربيت فضلا و طلاب و تربيت هاي اجتماعي به شمار مي آيند.

وي گفت: طهارت و صلاة، تقریرات مطالب آيت الله فاني، جبر و اختيار، رساله اي در احكام بانك ها و عدم تحريف قرآن مهم ترين آثار ايشان به شمار مي آيند.

حجت الاسلام جلالی  با تأكيد بر فعاليت مرحوم آیت الله صادقی در دوران رژيم پهلوي افزود: تمام اعلاميه هاي صادر شده در آن دوران دراصفهان با امضاي ايشان بوده و حضور پر رنگ و فعالي در راهپيمايي ها داشته اند.

جانشین معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان گفت: این استاد برجسته حوزه از٢٠ اسفند ماه سال ٦٣ تا آمدن حضرت آيت الله مظاهري به اصفهان در سال ١٣٧٤ ، حدود ١١ سال رياست حوزه اصفهان به عهده ايشان بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha