شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بابامحمد ایزانلو - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های پیاده امام رضا (ع) گفت: خدمت به زائران پیاده امام رضا (ع) افتخار بزرگی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو پیش از ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که به‌منظور برنامه‌ریزی برای مراسم دهه پایانی ماه صفر برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به زائران پیاده امام رضا(ع) افتخار بزرگی برای خادمان ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌ها بوده و آن‌ها همواره از اجر معنوی زائران بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به نعمت وجود حرم امام رضا(ع) در کشورمان افزود: بر اساس احادیث معتبر از ائمه معصومین(ع)، فضیلت زیارت امام رضا(ع) از زیارت امام حسین(ع) بیشتر است.

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان این که وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) علاوه بر اجر معنوی، موجب برکات بسیاری برای آحاد ملت ایران بوده است، تصریح کرد: آحاد مردم ایران قدر وجود حرم امام رضا(ع) را بدانند و خداوند را از بابت وجود این موهبت الهی و معنوی شاکر باشند.

وی در ادامه بر ضرورت همکاری بیشتر نهادهای خراسان شمالی برای خدمات‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت: با توجه به عبور چندین هزار نفر از زائران پیاده استان‌های مختلف کشور از این استان، باید همکاری و هماهنگی بیشتری نهادهای مختلف خراسان شمالی برای خدمات‌رسانی به این زائران داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار داشت: تمام هیئات مذهبی به‌ویژه هیئات مذهبی استان خراسان شمالی، در روز شنبه 27 آبان، در تجمع عظیم عزاداران شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: حضور چندین هزار نفر زائر در قالب کاروان‌های پیاده از تمام نقاط کشور در استان خراسان شمالی، مستلزم همکاری بیشتر ادارات و نهادهای اجرایی و پشتیانی و خدماتی است. البته در این زمینه همکاری مردم به‌ویژه هیأت‌امنای مساجد و هیئات مذهبی و بسیج در خدمت‌رسانی به کاروان‌های پیاده شایسته قدردانی است.

حجت‌الاسلام ایزانلو با بیان این که ساماندهی زائران حرم رضوی، توجه کاروان‌های پیاده و سواره و خدمت‌رسانی بهتر به ایشان باید در برنامه همه ارگان‌های فرهنگی و خدماتی باشد، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران استفاده کنیم و شرایط اسکان زائرین را در مساجد و اماکن از پیش تعیین شده فراهم آوریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت آماده کردن ایستگاه‌های صلواتی و رفاهی بین‌راهی، بر ضرورت آماده کردن مسیر عبور و اعزام اکیپ‌های پزشکی و درمانی تأکید کرد و افزود: ظرفیت گسترده هیئات مذهبی در توسعه و ترویج فضائل دینی در سطح جامعه و اهمیت عزاداری در دهه آخر ماه صفر از نکاتی است که باید مدنظر مسئولان هیئات مذهبی قرار گیرد.

وی با بیان این که بهترین راه نفوذ در قلب امام رضا(ع) میهمان‌داری خالصانه از میهمانان ایشان است، خاطرنشان کرد: با این راه می‌توانیم علاوه بر ایجاد محبت در قلب امام رضا(ع)، در دنیا و آخرت خود را سعادتمند کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha