جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ حجت الاسلام نعمت الهی با بیان اینکه حرکت عظیم اربعین به عنوان یک پدیده اجتماعی نیازمند پشتوانه علمی است، تصریح کرد: امروز باید ادبیات جدیدی تولید شود و مسائل به صورت دقیق و علمی در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و معنوی به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی، در نشستی با معاون فرهنگی و آموزشی بعثه مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از تلاش های مسئولان بعثه، گفت: اربعین برای ما درس توحید، نبوت و نماز را دارد و بسیاری از درس‌هایی که باید از اربعین بیاموزیم، مغفول مانده است.

 وی افزود: ما باید باورهای دینی، انسانیت و عدالت مردم را با اربعین تقویت کنیم، چنانچه می‌بینیم عده‌ای از سایر ادیان و با اعتقاداتی دیگر در مسیر راهپیمایی حاضر می‌شوند و به شیعیان و عزاداران امام حسین(ع) خدمت می‌کنند، لذا این یک نماد و نشانه کوچک از ظهور امام زمان است، حضور مردم به سمت امام حسین(ع) درواقع نشان دهنده حضور آن‌ها به سمت امام زمان خودشان نیز خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه اربعین به عنوان یک پدیده که در حال حاضر رخ داده است از زوایای مختلف نیازمند معرفی است گفت: شناخت چالش‌ها، آسیب‌ها و سیاست‌های مناسب در این زمینه نیازمند کار علمی است.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان اینکه حرکت عظیم اربعین به عنوان یک پدیده اجتماعی نیازمند پشتوانه علمی است، تصریح کرد: امروز باید ادبیات جدیدی تولید شود و مسائل به صورت دقیق و علمی در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و معنوی به جهانیان معرفی شود.

وی اظهار کرد: ما برای معرفی قیام امام حسین(ع) نیازمند مطالعات زیادی هستیم و باید در رابطه با موضوع پیاده روی اربعین حسینی از سوی نخبگان حوزوی و دانشگاهی تحقیقاتی جامع صورت گیرد.

 رئیس ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان قزوین تصریح کرد:  حضور میلیونی مردم که در اربعین امسال بی سابقه بود و این عظمت را جزء امام حسین(علیه السلام) کسی رقم نزد، لذا وظیفه ما صیانت و حفظ این دستاوردها می‌باشد.

وی به فعالیت های فرهنگی حوزه علمیه قزوین در بخش رسانه ای اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه تیم رسانه ای حوزه علمیه قزوین همه روزه با صدای مرکز قزوین و رادیو اربعین، بخش خبر مرکز قزوین به صورت زنده ارتباط داشت و اخبار نیز در خبرگزاری رسمی حوزه منتشر می شد. همچنین ساخت دو مستند از مراسم پیاده روی ار بعین حسینی، بیانگر تلاش مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین بوده که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha