جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میناپور

مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تشکیل شورای های پژوهش در مدارس علمیه استان خبر داد .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیق زیربنای فعالیت های علمی و تبلیغی در حوزه های علمیه است، گفت: امسال با تمام توان تلاش خواهد شد کیفی سازی فعالیت های پژوهشی تحقیقی در حوزه علمیه لرستان با جدیت دنبال شود .

وی با بیان اینکه پژوهش محور شدن برنامه های آموزشی حوزه از ضروریات حوزه ها و مدارس علمیه است،ادامه داد: حضور اساتید مشاور و ارائه مشاوره های پژوهشی بصورت مستمر در راستای ارتقاء بخشی به فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه لرستان برنامه ریزی شده است .

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه اساتید در تحقق و پویایی فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه نقش بسزایی دارند، خاطر نشان کرد: اساتید باید با جهت دهی فکری در ایجاد شور و انگیزه بین طلاب برای فعالیت های پژوهشی کوشا باشند .

حجت الاسلام والمسلمین  میناپور با بیان اینکه امسال برای ارتقاء فرهنگ پژوهش در مدارس علمیه نشریات،ماهنامه ها، وبلاگ ها  و ... ساماندهی و نظارت می شود، گفت: در این راستا اساتید مشاوره برای رونق بخشی به محتوای علمی پژوهشی این نشریات مشاوره های لازم را به طلاب ارائه خواهند داد .

وی، تشکیل شورای پژوهشی در مدارس علمیه را از دیگر اقدامات راهبردی معاونت پژوهش حوزه علمیه استان برشمرد و گفت:با هدف رونق بخشی و انسجام به فعالیت های پژوهشی شورای پژوهش در مدارس علمیه استان راه اندازی شده است تا طلاب با مشاوره های مستمر از اساتید بتوانند پژوهش های کاربردی و اثرگذار را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان از برگزاری مرحله استانی جشنواره علامه حلی خبر داد و گفت: این جشنواره نیز بزودی با هدف تجلیل و معرفی فعالیت های پژوهشی طلاب و مبلغان مدارس علمیه خواهران و برادران استان در خرم آباد برگزار خواهد شد .  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha