پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ذکریا نیکویی - بسیج رسانه

حوزه/ معاون سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه حضور میلیونی زائران اربعین رسانه‌های جهان را مبهوت کرد، گفت: رسانه‌ها نتوانسته‌اند واقعیت‌های اجتماع اربعین را بیان کنند.

حجت‌الاسلام زکریا نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به اجتماع میلیونی تشیع در کنگره عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، اظهار داشت: امروز حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی، رسانه‌های جهان را مبهوت کرده است و هنوز رسانه‌ها نتوانسته‌اند گوشه‌ای از واقعیت‌های این اجتماع عظیم را بیان کنند.

معاون سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: زائران در اربعین حسینی بدون در نظر گرفتن جایگاه‌های علمی و دنیوی حضور یافتند و این اجتماع بزرگ نشان داد که اسلام و مکتب امام حسین(ع) همچنان پویا و پایدار است.

وی افزود: با وجود همه تلاش‌های که صورت گرفته است هنوز از بیان واقعیت‌های اجتماع عظیم اربعین حسینی قاصر هستیم.

حجت‌الاسلام نیکویی با بیان این که نهضت جهانی سیدالشهدا(ع) به هفت مرحله تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراحل شامل عدم اطاعت از یزید، هجرت، روشنگری، استقامت، دفاع مقدس، شهادت و فتح عظیم است که بسیاری به این مرحله آخر توجهی نمی‌کنند، درحالی‌که امام حسین(ع) در نامه‌ای بر این نکته تأکید کردند که «هرکسی با من بیاید، شهید می‌شود و هرکسی همراه نشود، به آن فتح عظیم نائل نمی‌شود».

وی با بیان این که فتح یعنی حاکمیت فرهنگی امام حسین(ع) بر جهان، گفت: ازاین‌رو رجعت یکی از اعتقادات شیعه است و معتقدیم امام حسین(ع) اولین کسی است که رجعت می‌کند و حتی در برخی روایات، از حکومت هزارساله سیدالشهدا(ع) یاد شده و آن حضرت جهان را با عدالت و فرهنگ خود آشنا می‌کند.

معاون سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه فتح عظیم با ظهور امام زمان (عج) اتفاق می‌افتد و اکنون در دوره قبل از فتح عظیم قرار داریم، تصریح کرد: ما یقین داریم اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و نابودی ستمگران، تحقق عدالت اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در جهان، نابودی فرقه‌های انحرافی و جعلی بشر، خرافات و تحجر و همچنین آزادی انسان‌ها و زمینه‌ساز رسیدن انسان به خدا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha