پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عزاداری اربعین حسینی در نمایندگی المصطفی در مالی

حوزه/ مراسم پرشور اربعین حسینی(ع)، با سخنرانی معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعة المصطفی، در نمایندگی المصطفی در کشور مالی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ قنبری در این مراسم ضمن تبیین گفتمان حسینی(ع) ابراز داشت: نخستین گام حسینی شدن، تعقل، تفكر و فرامادی‌اندیشی است. همانا عقل، معاد را مسیری به سمت عبودیت خدا و نیل به درجات بهشتی معرفی می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر «العقل ما عُبد به الرحمن و اکتسب به الجنان» تابلو حرکت حسینی(ع) باشد، همگان به سمت عقلانیت درست جذب خواهند شد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) اظهار داشت: دومین عنصر گفتمان حسینی(ع)، تجسم اخلاق ایمانی است که در حرکت اباعبدالله‌الحسین(ع) متجلی شد و مسلمان حسینی(ع) پس از یافتن مسیر به واسطه تعقل، دل را نیز به انوار الهی و ایمانی منور ساخته، سلوک او زیست مؤمنانه را به نمایش می‌گذارد.

وی تصریح کرد: عنصر شریعت‌محوری و متشرع بودن مسلمان حسینی(ع)، از دیگر مباحثی است که باید مدنظر قرار گیرد، چرا که امام حسین(ع) در شرایط سخت جنگ به اقامه نماز پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر قنبری، انقلابی بودن به معنای آزادگی و رهایی از یوغ ذلت بندگی غیر خدا را عنصر مهم دیگری از گفتمان حسینی(ع) دانست و خاطرنشان ساخت: همگان باید پاسداشت تعقل و کرامت انسانی و ایمانی، از طریق تمسک به سیره حضرت سیدالشهدا(ع) باشیم.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی(ص)، در ادامه  اربعین حسینی(ع) و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را بین‌المللی خواند و ابراز داشت: باید به سبب وجود نگاه بین‌المللی به این ظرفیت عظیم، روحیه برادری، ایمانی و انسانی تقویت شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) الگوی تمام بشریت هستند و مسلمانان حسینی(ع) هم باید نگاه وحدت‌آفرین داشته باشند و برای هدایت همگان بکوشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha