شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: برخورد خشن و سخت در حوزه امر به معروف جواب نمی دهد و باید با زبان نرم و خوشرویی، با کسانی که برخی هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را رعایت نمی کنند، برخورد کرد.

 به گزارش خبرنگاذر خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علاالدین صفی خانی، امروز در نشست «امر به معروف ونهی از منکر و ضررورت ترویج آن در جامعه» که در سالن اجتماعات مدرسه التفاتیه قزوین برگزار شد، به اهمیت این فریضه الهی در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت جلوگیری از گسترش گناه در جامعه اسلامی باید این موضوع بر اساس احترام و عزت افراد انجام شود.

وی، امر به‌ معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین عامل نزدیکی به خداوند متعال دانست و اظهار کرد: بر اساس شاخصه‌های جامعه اسلامی و انقلابی، مسوولان همانند دیگر افراد جامعه نقش مهمی در جلوگیری از گسترش گناه و ترویج امر به‌ معروف و نهی از منکر دارند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه متاسفانه امروز در جامعه در برخی موارد معروفات جای خود را به منکرات داده اند، افزود: ترویج معروفات یکی از راه های حذف منکرات در جامعه است، بنابراین همه افراد جامعه وظیفه دارند تا نسبت به معروفات و منکرات در جامعه بی تفاوت نبوده و احساس مسئولیت کنند.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد:  عده ای تصور می کنند که موضوع امر به معروف و نهی از منکر در حیطه وظایف دستگاه های حاکمیتی است، در حالی که همه مردم نسبت به این دو فریضه الهی مسئولیت دارند. بدون تردید اگر مردم و مسئولان به وظیفه خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، شاهد بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی نخواهیم بود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: بارها این موضوع مورد تأکید قرار گرفته که برخورد خشن و سخت در حوزه امر به معروف جواب نمی دهد و باید با زبان نرم و خوشرویی، با کسانی که برخی هنجارهای اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی را رعایت نمی کنند، برخورد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر زمینه رشد و شکوفایی و ایجاد وحدت و برابری را در جامعه فراهم می کند و از گسترش شرارت در جامعه مسلمانان جلوگیری می کند.

حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به این که فریضه امر به معروف یکی از تاکیدات مهم قرآن است، عنوان داشت: امر به معروف و نهی از منکر بیش از 70 بار در قرآن اشاره شده که این موضوع، بیانگر اهمیت این فریضه الهی در زندگی انسان ها است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha