جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اشتغالزایی و عبور از رکود در سایه اهتمام جدی به عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که اهتمام به اقتصاد مقاومتی رمز عبور از بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور است، ابراز داشت: بی شک تاکید چندین ساله رهبر معظم انقلاب بر مطالبه محوری اقتصادی مقاومتی ، نشان دهنده آن است که مردم و مسئولان با حرکت در این مسیر، آینده ای درخشان را برای ایران اسلامی می سازند.

وی افزود: چنانچه ما به دنبال رهایی اقتصاد از شرایط کنونی هستیم، چاره ای جز پیگیری اقتصاد مقاومتی نداریم، چه آن که اقتصاد مقاومتی بهترین راه اصلاح اقتصاد کشور است.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این که اقتصاد مقاومتی باید یک گفتمان عمومی و مردمی و فرایندی متداوم، مستمر، هوشمندانه و همه جانبه باشد که در نهایت به ارایه الگویی از اقتصاد پیشرفته برای کشور ما بینجامد و مبنای آن هم البته می بایست تعالیم ناب اسلامی و آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

وی با اشاره به این که ایران اسلامی دارای سرمایه های عظیم نیروی انسانی و منابع طبیعی سرشار است، گفت: طبعاً در این راستا بیش از هر چیز، تاکید بر روحیه جهادی، خلاقیت، نوآوری، ریسک پذیری، اُمید، تلاش خالصانه و تقویت همبستگی ملی مطرح شده و اهمیت خاصی پیدا می کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این که رهبری معظم در سال های اخیر بر لزوم دست یابی به اقتصاد درونزا تاکید می کنند به این خاطر است که راه مقابله اقتصاد کشور در برابر فشارها و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان تکیه بر توان مردمی و استفاده از ظرفیت های درونی است.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha