جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلاموالمسلمین فرجی در نشست طلاب آران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرجی، از جناح بازی های سیاسی در کشور انتقاد کرد و گفت: در کشوری که دارای انقلاب، نظام و رهبری واحد است، نباید به بازی های سیاسی توجه شود، بلکه همگان باید با ایستادن در یک خط ولایت فقیه، زمینه انقلاب حضرت مهدی(عج) را فراهم کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین آران و بیدگل(ع)، با بیان این که شهرستان کاشان با تقدیم 103 روحانی شهید بالاترین آمار شهدای روحانی را درکشور به دست آورده، گفت: با توجه به این که شهداء چراغ راه هدایت جامعه شدند و همانند امام حسین(ع) راه اسلام را زنده نگه داشتند، لذا وظیفه روحانیت در این مقطع از زمان، در حفظ و بقای اسلام،  بسیار سنگین تر می باشد.

وی، ترک گناه، قیام به عبادت و بندگی را مهمتربن عامل موفقیت طلاب در تحصیل علم و تبلیغ دین دانست و افزود: بیشترین آسیب های جامعه دینی به دلیل از دست دادن انسان های با تقوا به خاطر مسائل چپ و راست بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، با تاکید بر این که روحانیون و طلاب حوزه های علمیه باید آرمان های شهدا وانقلاب را احیا کنند، گفت: براساس دیدگاه امام راحل، اگر محرم و صفر را زنده نگه داریم، به فلسفه قیام و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پی خواهیم برد.

وی، حفظ سنگر مساجد، پشتبان ولایت فقیه بودن و فریاد کشیدن بر سر استکبار جهانی آمریکای جنایتکار را از دیگر شاخص های  امام راحل در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: اگر می خواهیم آسیبی به نظام نرسد، باید ضمن حفظ مساجد، پشتبان ولایت فقیه باشیم و با توطئه های آمریکا به عنوان ام الفساد قرن مبارزه کنیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان، افزود: طلاب باید با الگو گیری از علمای بزرگی همچون علامه مجلسی، ملا حبیب الله شریف کاشانی و ...، بیشترین فرصت خود را به تحصیل علم و تبلیغ دین اختصاص دهند

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی طلاب از فضاهای جدیدی که در تحصیل علم در کشورمان به وجود آمده، خاطرنشان کرد: طلاب با فراگیری دروس حوزوی، باید فضای تبلیغ و منابر را در شهرها و روستاها به دست گیرند.

مدیرحوزه علمیه کاشان با بیان این که منبر ضمن این که باید پر محتوا باشد، تکراری هم نباشد، گفت: روحانی که در مساجد، حسینه ها و تکایا منبر می رود، باید ضمن آگاهی از زمان و موقعیت، طوری عمل کند که موجب تحول درجامعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در پایان، از جناح بازی های سیاسی در کشور انتقاد کرد و گفت: در کشوری که دارای انقلاب، نظام و رهبری واحد است، نباید به بازی های سیاسی توجه شود، بلکه همگان باید با ایستادن در یک خط ولایت فقیه، زمینه انقلاب حضرت مهدی(عج) را فراهم کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha