پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنگره آیت الله لائینی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله محمدی لائینی(ره) با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی، در شهرستان نکا خبرداد.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله محمدی لائینی(ره) در شهرستان نکا خبرداد.

وی با بیان این که این کنگره به همت جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و حوزوی استان برگزار خواهد شد، افزود: برای برگزاری این کنگره تلاش های بسیاری از سوی این مراکز صورت گرفت و جلسات هماهنگی بسیاری برگزار شد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که در این کنگره حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید سخنرانی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: همچنین برخی شخصیت های لشکری و کشوری نیز در این کنگره ملی حضور خواهند داشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: کنگره بزرگداشت آیت الله محمدی لائینی(ره) چهارشنبه، اول آذر از ساعت 9 تا 11/30 درمصلی امام خمینی(ره) شهرستان نکا برگزار خواهد شد.

مسؤول حوزه علمیه نکا در ادامه سخنان خود گفت: در برگزاری این کنگره دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و دیگر مراکز فرهنگی و دینی استان مشارکت دارند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از آیت الله محمدی لائینی به عنوان شخصیتی عالم، مردمی و انقلابی یاد کرد و گفت: عمر با برکت این عالم وارسته در راه خدمت به دین، انقلاب ومردم سپری شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آیت الله محمدی لائینی(ره)، در نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران وارد این مجلس شد، خاطرنشان کرد: ایشان در طول عمر بابرکت خود همواره دغدغه دفاع از دین و انقلاب داشت.

وی، هدف از برگزاری این گنگره را معرفی ابعاد شخصیت علما و فقهای دینی برای قشر جوان و فرهیختگان جامعه دانست و افزود: این گونه اشخاص بهترین و مناسب ترین الگوهای شایسته برای جوانان این مرز بوم خواهند بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha