شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسسه قرآنی امام خامنه ای روستای گنج تپه همدان

حوزه/ حجت الاسلام حیدری گفت: موسسه قرآنی امام خامنه ای روستای گنج تپه همدان در دو بخش خواهران و برادران با ۱۶ کلاس، ۲۷۰ قرآن آموز و ۱۵ مربی قرآن در حال فعالیت فرهنگی و قرآنی است.

حجت الاسلام ابوذر حیدری مسوول موسسه قرآنی امام خامنه ای روستای گنج تپه همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به ضرورت فعالیت تربیتی در سنین پایین، گفت: کودکان آمادگی بیشتری برای کسب دانش دینی و معارف الهی را دارا هستند.

وی تصریح کرد: امروزه به دلائل مختلفی از جمله مشغله فراوان، اکثر خانواده های از تربیت فرزدان خود بازمانده اند، از این رو بهترین روش تربیت دینی حضور مبلغان در مراکز فرهنگی است که کودکان و نوجوانان در آن مکان ها حضور دارند، ازجمله مساجد، کانون ها و مدارس.

وی با بیان اینکه یکی از منویات رهبر معظم انقلاب تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور است، بیان داشت: موسسه قرآنی امام خامنه ای روستای گنج تپه همدان کلاس های روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، مفاهیم و حفظ قرآن کریم را برای کودکان و بزرگسالان برگزار می کند.

آتش به اختیار فرهنگی یک روحانی

وی در ادامه افزود: این موسسه قرآنی در دو بخش خواهران و برادران در حال فعالیت فرهنگی و قرآنی است که دارای 16 کلاس با 270 قرآن آموز با 15 مربی قرآن به کار خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین برنامه های این موسسه تربیت مربیان قرآن بومی از روستا بوده است، افرادی که در زمان شکل گیری این موسسه در کلاس های قرآن شرکت کرده اند در حال حاضر به صورت رسمی مربی قرآن هستند.

این مبلغ موفق گفت: در سال های گذشته مربی قرآن در حلقه صالحین بوده ام و زمانی که تاثیر فعالیت قرآنی را دیدم در دو سال گذشته تصمیم به احداث موسسه قرآنی امام خامنه ای را گرفتم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بعد از دوسال فعالیت، موسسه قرآنی امام خامنه ای مجوز رسمی پیش دبستانی قرآنی را اخذ کرده و از چشم انداز های این موسسه برپایی دبستان قرآنی و در نهایت تربیت دانش آموزانی قرآنی است.

آتش به اختیار فرهنگی یک روحانی

حجت الاسلام حیدری در ادامه افزود: متاسفانه در جامعه امروز قرآن در بین مردم مهجور است و برای اینکه با این مهجوریت مبارزه کنیم، باید آموزش کلام وحی را از کودکان و نوجوانان که آینده سازان کشور هستند شروع کنیم.

وی در پایان گفت: موسسه قرآنی امام خامنه ای در کنار برنامه های قرآنی، فعالیت هایی همچون برگزاری اردو ها و کلاس های ورزشی و همچنین ویژه خواهران کلاس های فرش بافی، نمد بافی، گلدوزی، خیاطی، قلم کاری، مینا کاری، عقیق تراشی و ... را برگزار می کند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha