پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضور هیئت رسانه ای ترکیه در حرم امیر المؤمنین

حوزه/ گروهی از روزنامه نگاران و اهالی رسانه ترکیه به زیارت حرم امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شدند و از صحن های تاریخی و باستانی و حضور زائران عکس برداری کردند و از برنامه های خدماتی آستان مقدس علوی به زائران اربعین امام حسین(ع) مطلع شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از روزنامه نگاران و اهالی رسانه ترکیه به زیارت حرم امیر المؤمنین (علیه السلام) مشرف شدند و از صحن های تاریخی و باستانی و حضور زائران عکس برداری کردند و از برنامه های خدماتی آستان مقدس علوی به زائران اربعین امام حسین (ع) مطلع شدند.

جواد گوک یکی از اعضای این هیئت و مشاور مرکز مطالعات استراتژیک استانبول گفت: به عنوان روزنامه نگار و عضو رسانه برای مایه خوشبختی که توانستیم این زیارت و خدمات ارائه شده به زائرین را پوشش خبری دهیم و آثار تاریخی شگفت انگیز حرم امام علی (ع) را در ترکیه نشر دهیم.

وی افزود: پرداختن و برجسته کردن آثار تاریخی و باستانی حرم امام علی(ع) برای ما و مسلمانان اهمیت دارد؛ به ویژه کسانی که به این زیارت و بازدید از آثار تاریخی حرم، آشنایی با حوزه علمیه و مراجع دینی توجه می‌کنند.

گوک ادامه داد: تمامی جهانیان بر این متفق اند که امام علی (ع) امام بشریت است و مسئولین آستان علوی تمامی بشریت را به زیارت حرم مطهر امام علی(ع)  دعوت می کنند؛ چرا که امام (ع) اختصاص به گروه خاصی ندارد.

وی افزود: جهان اسلام با وجود موانع رسانه ای، توجه زیادی به شناخت هرچه بیشتر این مکان معنوی و تاریخی دارند، اما ما به صورت های مختلفی می خواهیم این مکان شریف را به وسیله رسانه معرفی کنیم و بگوییم که اسلام اصیلی وجود دارد که به همگی پیام می فرستد و به سوی خود می خواند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha