پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان استرالیا

حوزه/ جزوات حاوی تصاویر کمیک ضداسلامی و توهین آمیز که هفته گذشته در صندوق پستی اهالی ایالت ویکتوریا در استرالیا گذاشته شده، نگرانی‌هایی را برانگیخته و جامعه اسلامی خواستار رسیدگی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از heraldsun، پیدا شدن جزوات ضداسلامی و توهین آمیز در صندوق پستی اهالی منطقه رینگ وود در ایالت ویکتوریای استرالیا، نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

این جزوات حاوی تصاویر کمیکی هستند که کلیشه‌های دروغین و منفی راجع به مسلمانان ترویج کرده و دین اسلام را تاریک و خشونت آمیز نشان می‌دهند.

جزوات مذکور دوشنبه گذشته در صندوق پستی اهالی ظاهر شدند و به نظر می‌رسد کاری از انتشارات چیک واقع در ایالات متحده آمریکا باشند. این انتشارات در آمریکا توسط سازمان‌های بین المللی حقوق بشر به عنوان یک گروه نفرت محور معرفی شده است. هنوز معلوم نیست چه کسی مسئول توزیع این جزوات در استرالیا بوده است.

عادل سلمان معاون شورای اسلامی ویکتوریا در این باره گفت: این نخستین باری نیست که جزوات حاوی تبلیغات ضداسلامی در بین خانه‌های اهالی منتشر می‌شود.

وی افزود: چنین اقدامی آشکارا ناامیدکننده و نگران کننده است. این جزوات سوءبرداشت‌های غلط درباره اسلام و مسلمانان تبلیغ می‌کنند و هدفشان ترساندن مردم از جامعه اسلامی و ترویج نفرت میان اهالی است.

سلمان در ادامه گفت: مردم حق دارند عقاید نقطه نظرات‌شان را آزادانه بیان کنند و جامعه را مطلع و آگاه سازند اما انتظار می‌رود که آن‌ها حداقل واقع‌گرا و مسئولانه برخورد کنند و نباید اجازه دهیم عده‌ای با پخش اطلاعات نادرست به منظور ایجاد ترس و اختلاف، روند دموکراسی را در کشور مختل سازند.

این نماینده جامعه اسلامی در ادامه افزود: مطمئنم که مسلمانان از مشاهده این جزوات در صندوق‌های پستی به شدت رنجیده اند. مسلمانان در این کشور با ترس و وحشت زندگی می‌کنند. آن‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی دوری می‌کنند زیرا نگرانند که مورد حمله یا آزار و اذیت قرار بگیرند. و این تبلیغات اخیر نیز جو ترس و وحشت را وخیم‌تر خواهد ساخت. این کار مشکلی واقعی در امر انسجام اجتماعی و همدلی ایجاد می‌کند و دموکراسی در جامعه ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است.

براساس آخرین آمارهای سال 2016، در این منطقه از استرالیا 668 مسلمان زندگی می‌کنند که نزدیک به 0.6% جمعیت آن را تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    0 0
    من یک مسلمانم،ولی از برخورد و ستیز مسلمانان،با افرادی که غیر از اعتقادات خودشان همچون (بهاییان،دراویش،افراد همجنسگرا یا ترنسکشوال،ایزدی ها،جامعه فمینیسم و کلا زنان و آزادیهای فردی و اجتماعیشان)را دارند،بیزارم،و به هر ملت و فردی که از اسلام و مسلمان بیزار باشد صد درصد حق میدهم،چرا که مولایم علی،میفرمایند چیزی را که برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز مپسند