جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش دو روزه «تکثرگرایی دینی و صلح جهانی» در لاهور برگزار شد

حوزه/دانشگاه منهاج لاهور با همکاری اداره آموزش عالی پنجاب همایش دو روزه‌ میان ادیانی بین المللی با عنوان «تکثرگرایی دینی و صلح جهانی» برگزار کرد و در آن علما و شخصیت‌های دینی مختلف، مخالفت‌شان را تروریسم و فرقه گرایی اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، دانشگاه منهاج در لاهور با همکاری اداره آموزش عالی پنجاب در پاکستان همایش بین المللی دو روزه صلح میان ادیانی با عنوان «تکثرگرایی دینی و صلح جهانی» برگزار کرد که شاهد حضور علما و روحانیون ادیان از سرتاسر جهان بود.

شرکت کنندگان در این همایش اعلام کردند: هیچ دین و مذهبی در جهان اجازه ندارد فرقه گرایی و تروریسم را ترویج دهد و اگر روح و اصل دین رعایت شود، هیچ جایی برای تروریسم و افراط گرایی در جهان وجود نخواهد داشت. پیروان حقیقی هر دینی نمی‌توانند تروریست باشند.

آن‌ها در ادامه استدلال کردند که افراط‌گرایی و تروریسم را می‌توان با ایجاد گفتمان میان ادیانی کنترل کرد. در این همایش تعداد زیادی از دانشجویان نیز حضور داشتند.

دکتر حسین محی الدین قدری، معاون هیات مدیره دانشگاه منهاج لاهور ضمن تشکر از شخصیت های دینی برای شرکت در این همایش و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و افکار دینی گفت: مردم پاکستان مخالف نفرت، تعصب مذهبی و فرقه‌گرایی هستند و معتقدند که آموزه های دینی با افراط‌گرایی و رادیکالیسم مخالف است.

دکتر آدرین فیلدمن، دانشمند استرالیایی گفت: ما می‌توانیم از نظر فرهنگی متفاوت باشیم، اما همه ما یک ملت هستیم. اخلاقیات و حقوق بشر ضروریات هر مذهبی را تشکیل می‌دهند.

دکتر هربرت از کالج مسیحی فریمن گفت: ما به پروژه همگرایی برای ترویج صلح و عشق در جهان نیازمندیم.

وی افزود: تکثر گرایی به ما می‌آموزد که به تمامی ادیان احترام بگذاریم.

دیگر علما از سنگاپور و مالزی نیز در این رویداد سخنرانی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha