سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام فرزانه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: امروز شرائط به گونه ای رقم خورده که آمریکا از انقلاب اسلامی کلافه شده و همه به خوبی می دانند که اگر انقلاب نبود، امروز ایران اسلامی این اقتدار را نداشت و پیروزی از آن اسلام ناب محمدی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در جمع زائران حرم مطهر رضوی با بیان این که استعداد کمال در انسان ها فوق العاده و بی نظیر است، گفت: به کمال رسیدن زمان زیادی نمی خواهد، همانگونه که شخصیت هایی همچون شهید حججی و فهمیده در جوانی به کمال رسیدند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که دنیا محل رشد و کمال بوده و باید انسان در این راه بکوشد، تصریح کرد: هر یک از انسان ها باید جایگاه خود را شناخته و با آگاهی و بصیرت نسبت به راه پیش رو، در طی آن برای کسب کمال و سعادت بکوشند و در راه کمال از چراغ روشن انتظار به عنوان محرکه رشد، تعالی و ترقی بهره ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که آینده راه انتظار روشن است، خاطرنشان کرد: در طول نسل های تاریخی می بینید تنها جبهه ای که شکست خورده و براندازی شده دشمنان و جبهه باطل بوده و پیروزی نهایی از آن حق است، همانگونه که کفار قریش، یهود و صهیونیست ها شکست خوردند و اسلام ناب محمدی پیروز و سعادتمند شد.

وی با بیان این که در آن زمان بسیاری باور نمی کردند که انقلاب اسلام پیروز شود، اما امروز شرائط به گونه ای شده که آمریکا از این انقلاب کلافه شده اند، ابراز کرد: اگر انقلاب نبود امروز ایران اسلامی این اقتدار را نداشت و پیروزی از آن اسلام ناب محمدی است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُون»، به 5 شرط برای پیروزی و رستگاری اشاره و اظهار کرد: بر مبنای آیات قرآن در انجام رسالت دینی مصائب انجام تکلیف را تحمل کنید، در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کنید، هرگز برابر دشمنان کوتاه نیایید و صبوری خود را از دست ندهید.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که 23 سال ایستادگی در زندگی رسول الله(ص) به خوبی نشان می دهد باید در برابر مصائب زندگی صبوری به خرج داد، یادآور شد: رابطه تان را همواره با اهل بیت عصمت و طهارت، امامت و ولایت و ولی الهی حفظ کنید تا دست دشمنان به شما نرسد که این عامل، شرط کامیابی و رسیدن به قله های معرفت است. 313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha