جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ تحلیل‌گران مراقب تحلیل خود باشند؛ مبادا سبب افزایش رنج داغدیدگان باشند، همانند آن که، چون گناه کردید زلزله شد. شکی نیست که ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی درباره حادثه زلزله و جان باختن تعدادی از هم‌وطنان عزیز پیامی صادر کرد که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ی زلزله و جان‌ باختن تعدادی از هم‌وطنان عزیز و نیز از کشورهای هم‌جوار، مایه‌ی تاسف است از خدواند برای جان‌باختگان طلب مغفرت و برای بازماندگان طلب صبر و اجر دارم.

در این حادثه آن چه موجب تخفیف آلام است حضور به هنگام مسؤولین و کمک به آسیب‌دیدگان است. الحمدلله این را به خوبی در مسؤولان کشور شاهدیم.

نکته ای را که با توجه به تجربه‌ی زلزله‌ی بم تذکر می دهم این است که تحلیل‌گران مراقب تحلیل خود باشند؛ مبادا سبب افزایش رنج داغدیدگان باشند، همانند آن که، چون گناه کردید زلزله شد. شکی نیست که یکی از عوامل بلا، گناه است؛ جای انکار نیست. گاه بلا امتحان است، گاه زمینه‌ی درجه یافتن است؛ آن چنان که در روایت آمده است. ما که از پشت صحنه‌های حوادث و فلسفه‌ی آن خبر نداریم پس به طور قطع نمی‌دانیم عامل چیست. انتظار می‌رود همه در این عرصه سنجیده عمل کنیم، سنجیده سخن بگوییم تا مورد رضایت خداوند باشد.

۲۲ آبان ماه ۱۳۹۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha