جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله حبیب الله مهمان نواز

حوزه/نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کتاب غذای روح و اندیشه انسان به شمار می‌رود، گفت: کتاب متضمن رشد فکری و دینی انسان‌ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های استان و جمعی از کارکنان این اداره کل، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، با تبریک فرا رسیدن این هفته، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه و قرار دادن کتاب در سبد مصرف خانواده‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه کتاب غذای روح و اندیشه انسان به شمار می‌رود، افزود: کتاب متضمن رشد فکری و دینی انسان‌ها است، ازاین‌رو باید بیش‌ازپیش به این امر توجه شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه با توجه به کمرنگ شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه، برای ترغیب مردم به سمت کتاب و کتاب‌خوانی باید تلاش و برنامه‌ریزی کرد، گفت: کتاب ارزشمندترین سرمایه برای زندگی انسان بشمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه کتاب میراث مکتوبی است که افکار و اندیشه‌ها را از یک نسل به نسل دیگر منتقل می‌کند، اظهار کرد: خانواده‌ها باید توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ مطالعه در میان فرزندان خود داشته باشند و کتاب را به‌عنوان هدیه برای فرزندان خود انتخاب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسی که با کتاب مأنوس شود، فردی ممتاز و برتر با ارزش‌های علمی، معنوی و فرهنگی است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی، جامعه‌ای پویا و پیشرو را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به کتابخوانی، گفت: معظم له نیز همواره تأکید فراوانی به موضوع کتاب و کتابخوانی دارند چرا که کاهش کتاب‌خوانی سبب ورود آسیب جدی به جامعه است.

آیت‌الله مهمان‌نواز به آسیب‌های کتاب و کتابخانه در عصر حاضر اشاره کرد و افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب شده است که کتاب و کتابخوانی، نشریات، نمایشگاه کتاب، کتاب‌فروشی و کتابخانه‌های عمومی رونق گذشته را ازدست‌داده و دچار افت شدیدی شوند که مسئولان فرهنگی باید ضمن آسیب‌شناسی، برنامه‌ریزی مناسبی جهت ترغیب و جذب اجتماع به سمت کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشند.

وی از زحمات مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های استان قدردانی کرد و گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در استان تلاش‌های ارزنده‌ای انجام شده که قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha