جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زیارت پیامبر (ص)

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، زیارت از بعید آن حضرت (ص) در مساجد و بقاع متبرکه استان قرائت می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: هم‌زمان با ٢٨ صفر، زیارت پیامبر اکرم(ص) در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان‌های استان قرائت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرائت زیارت پیامبر اکرم(ص) در بجنورد در دونقطه ابرگزار می‌شود، افزود: این مراسم در 25 آبان ماه جاری ساعت 17 و 30 دقیقه در مسجد انقلاب با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی و 26 آبان ماه مصادف با 28 ماه صفر ساعت 8 و 30 دقیقه صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی در محل آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری ادامه داد: زیارت پیامبر اعظم(ص) 25 آبان ماه(27 صفر) بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج آقا رضی در مسجد اعظم امام خمینی(ره) شهرستان اسفراین قرائت می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین این مراسم در روز جمعه 26 آبان ماه هم‌زمان با ٢٨ صفر ساعت 10 صبح در محل مصلی نماز جمعه شیروان با سخنرانی حجت‌الاسلام کوثری، مصلی جاجرم با سخنرانی حجت‌الاسلام موسوی، مسجد امام جعفر صادق(ع) گرمه با سخنرانی حجت‌الاسلام تاتاری، مسجد جامع مانه و سملقان با سخنرانی حجت‌الاسلام احمدزاده برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: زیارت رسول اکرم(ص) در مسجد جامع شهرستان فاروج نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام قلی زاده ساعت 9 و 30 دقیقه صبح روز جمعه 26 آبان ماه قرائت خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیارت ازبعید پیامبر(ص) بسترساز ترویج فرهنگ و معارف ناب نبوی است، گفت: ایجاد روحیه تحقیق و تدبر، آشنایی با ابعاد زندگی پیامبر اعظم(ص) و اشاعه و ترویج فرهنگ ناب نبوی از اهداف برگزاری این مراسم است.

حجت‌الاسلام صفری اظهار داشت: یکی از وظایف ما تبیین ارزش‌های والای نبی مکرم اسلام است که به‌عنوان یک شیعه باید از فرصت‌ها برای تبیین مدبرانه و درست استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است امسال نیز زیارت ازبعید پیامبر اکرم(ص) با نوایی شورانگیزتر از قبل، با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی در سراسر استان طنین‌انداز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha