شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهداف زیارت اربعین حسینی گفت: مهمترین هدف این زیارت این است که باید امام حسین (ع) به جهان شناسانده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و مبلغان اربعین اظهار داشت: پیادهروی اربعین بهترین فرصت برای شناساندن امام حسین(ع) به جهانیان و رزمایشی جهانی برای اعلام آمادگی منتظران ظهور حضرت ولی عصر (عج) بود.

وی با اشاره به اینکه ظهور امام زمان(عج) به واسطه امام حسین(ع) صورت میگیرد، افزود: امام زمان(عج) پس از ظهور، خود را به واسطه امام حسین(ع) به دنیا معرفی می کند و در آن زمان باید همه مردم جهان ایشان را بشناسند.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه باید امام حسین(ع) به جهان شناسانده شود، گفت: اینکه می بینیم اربعین هر سال رونق می گیرد، به خاطر وعده الهی است که سرانجام شخصی خواهد آمد که فریاد «یا لثارات الحسینش» در جهان طنین انداز خواهد شد.

وی ادامه داد: این  که مردم با سختی ها به زیارت اربعین می روند، به خاطر ان است که به دنبال هدایت هستند و این زیارت نیز بهترین راه برای هدایت به سوی تعالی و سعادت است. همچنین زیارت اربعین بهترین فرصت برای تربیت نسلی است که قرار است کمک امام زمان(عج) باشند، بنابراین باید قدر این فرصت را بدانیم و به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی  با بیان اینکه اگر می بینیم مردم به هر طریقی برای امام حسین(ع) هزینه می کنند، برای این است که سیدالشهدا(ع) تمام هستی اش را برای خدا داده است، گفت: بذل، مرتبه ای از دلددگی است که طرف راضی نیست، ذره ای برای خود قدم بردارد، زائران اربعین نیز فقط برای کسب رضای الهی و زیارت اربعین است که با پای پیاده به زیارت می روند، بنابراین زیارت اربعین نوعی دلدادگی است.

حجت الاسلام  سالاری مکی اظهار داشت: اینکه در زیارت عاشورا می گوییم «الهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد» یعنی قرار نیست که فقط در دنیا با امام حسین(ع) باشیم، چرا که ما قرار است برای همیشه حتی در بهشت با امام حسین(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه اجتماع زائران اربعینی، نوعی رزمایش است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری غبطه می خورند به حال زوار اربعین و می فرمایند در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می رود، بنابراین زیارت اربعین وجود ما را ویروس کشی می کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha