سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استقبال

حوزه/ کاروان موکب رهروان حضرت زینب (س) حوزه علمیه استان قزوین با استقبال امام جمعه شهرستان اقبالیه و مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قرار گرفت.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند خادمین اربعین حسینی موکب حوزه علمیه قزوین در کربلای معلی گفت: به واقع فعالیت های ارزشمند و شبانه روزی شما دست اندرکاران موکب نزد خدای متعال و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ماجور خواهد بود.

وی به مراسم راهپیمایی بی نظیر اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: درباره اربعین باید اندیشید، باید پیرامون قیام سیدالشهداء(ع) و همین خیزشی که در عالم هستی به راه افتاده است، تفکر و کنکاش کرد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) بی تعارف راه اصلاح جوامع را به مسلمانان یاد داد و یادآوری کردند آنجا که با منطق علوی نمی شود جامعه را اصلاح کرد، باید با قیام وارد میدان شد و با اهدای خون به عزت و شرف رسید.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به اهمیت انتظار و عاشورا در بین شیعیان، ادامه داد: باید با پرچم عاشورا به مقاومت و ایستادگی خود در برابر دشمنان ادامه دهیم و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین نیز مشت محکمی  به دهان دشمنان انقلاب و تشیع بود.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان تصریح کرد: خیزش جهانی محرومان و مستضعفان یک پدیده آخر الزمانی است و این حقیقت را خوبان عالم خوب درک می کنند، و لذا به فراخوان «هل من ناصرٍ ینصرنی» امام حسین علیه السلام که از اعماق تاریخ به گوش می رسد، پاسخ مثبت دادند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین بیش از آن که ناظر به گذشته باشد، تحولات آینده منطقه و جهان را نشانه رفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha