پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدپور

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از دیدار اعضای ستاد اجرایی هفته کتاب با نماینده ولی فقیه در این استان خبر داد.

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح برنامه های هفته کتاب در این استان، گفت: اعضای ستاد اجرایی هفته کتاب و کتابخوانی با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان ‌شرقی دیدار می کنند.

وی بازدید از کتابفروشی‌ های سطح شهر، بازدید از انتشاراتی‌ ها، دیدار و گفت و گو با نویسندگان و ناشران، تجلیل از موسسات فعال در حوزه‌ کتاب و کتابخوانی،  اهدای کتاب به کتابخانه‌ های عمومی، مدارس و مساجد استان، برگزاری نمایشگاه ‌های تخصصی کتاب در تبریز و شهرستانها، برگزاری مسابقه کتابخوانی، تشکیل دبیرخانه هفته کتاب در مرکز استان و‌ دیدار کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی با امام جمعه شهرستان‌ ها را از جمله برنامه های این اداره کل در طول هفته کتاب برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج فرهنگ «احسان کتاب» رایزنی کردیم.

محمدپور گفت: آموزش و پورورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز با  برگزاری مراسم پایلوت استانی طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه، جشن اهدای کتاب در کلیه مدارس با شعار با اهدای یک جلد کتاب در تجهیز کتابخانه ها سهیم باشیم، تقدیر از دانش اموزان اهدا کننده کتاب، معرفی و تجلیل از کودکان و نوجوانان موفق و برتر در زمینه کتابخوانی، برگزاری آئین های جشن کتاب با حضور کودکان و نوجوانان به میزبانی مراکز فرهنگی – هنری کانون در سراسر استان و برگزاری جشنواره استانی میهمانی از سرزمین کتاب در تبریز، در برنامه های هفته کتاب مشارکت خواهند کرد.

گفتنی است، برنامه های هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۰ تا ۲۶ آبان‌ ماه در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha