پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضور طلاب کردستانی در راهپیمای اربعین حسینی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم با تأکید بر اینکه حقیقت اربعین باید برای جهانیان تبیین شود، گفت: بصیرت افزایی در مورد حقیقت اربعین وظیفه طلاب و مبلغان اعزامی به اربعین حسینی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی اسدالله زاده، صبح امروز در جمع طلاب و مبلغان اعزامی به اربعین حسینی، اظهار داشت: کار روحانیون در اربعین حسینی، شناساندن شخصیت امام حسین(ع) و بصیرت افزایی در مورد حقیقت اربعین در بین زائران است.

وی با اشاره به وظایف طلاب و مبلغان اعزامی به اربعین حسینی افزود: بصیرت افزایی در مورد حقیقت اربعین، درس‌های اربعین حسینی، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیان فضیلت و آداب زیارت، پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی، موضوعات و مباحث اخلاقی اعم از کمک به دیگران، گذشت و صبر و بیان جایگاه و اهمیت ولایت‌فقیه ازجمله مهم‌ترین موضوعات تبلیغی مورد تأکید طلاب و مبلّغان اعزامی در این سفر جهادی بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام کاظم(ع) جاجرم تصریح کرد: تبلیغ مبلّغان اعزامی در اربعین حسینی تحت اشراف مدیر و دو تن از اساتید مدرسه صورت گرفت و علی‌رغم توجیه و آموزش این مبلّغان در جلسات کارگروه جهادی تبلیغی، آموزش‌ها در طول سفر نیز ادامه داشت.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در مورد نیازهای دینی زائران حسینی، موضوعات، محتواها و قالب‌های ارائه آن‌ها به مبلّغان اعزامی که از طلاب مجرّب و دارای پایه‌های بالای تحصیلی بودند ارائه و آموزش داده شد تا در طول تبلیغ کمترین چالش برای ایشان پیش نیاید.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم نقش مؤثری در تبلیغ داشته باشیم باید جغرافیای جمعیتی را مدنظر قرار دهیم و در هر منطقه که مردم حضور بیشتر و پررنگ‌تری دارند، برنامه‌های تبلیغی را طراحی و اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: به‌طور قطع و یقین امروز بزرگ‌ترین تجمع دینی دنیا، تجمع و گردهمایی اربعین است که از کشورهای مختلف در آن حضور دارند و ضروری است با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند از فرصت‌های تبلیغی آن بیش‌ازپیش استفاده شود.

حجت‌الاسلام اسدالله زاده در ارتباط با اعزام مبلّغ از مدرسه علمیه امام کاظم(ع) جاجرم به همایش اربعین حسینی گفت: عمده فعالیت‌های تبلیغی گروه اعزامی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) جاجرم در شهرهای سامرا، کاظمین، کربلا و مسیر نجف تا کربلا انجام گرفت اما به این موارد محدود نبود و ما از هر فرصتی برای تبلیغ آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) استفاده و حتی برای زائران عرب زبان برنامه تبلیغی اجرا کردیم.

وی افزود: اختلاف ثواب در زیارت امام حسین(ع) بستگی به شناخت آن حضرت و معرفت انسان دارد، بنابراین هر فردی شناخت و معرفت بیشتری به اباعبدالله(ع) داشته باشد قطعاً ثواب بیشتری خواهد برد.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم خاطرنشان کرد: تبلیغ دین مبین اسلام در کنار زیارت اربعین امام حسین(ع) توفیق بزرگی است که شامل طلاب و روحانیون مبلغ می‌شود، از این‌رو باید قدر خود را بدانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha