پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قمرزاده

حوزه/ جشنواره بین المللی قصه گویی در محورهای آزاد و آموزه های رضوی به مدت سه روز به میزبانی تبریز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد، اظهار داشت: امسال برگزیده های استانی جشنواره قصه گویی در پنج حوزه کشوری برگزار خواهد شد که حوزه یک به میزبانی تبریز برگزار می شود.

دبیر جشنواره بین المللی قصه گویی ادامه داد: داوری این پنج حوزه توسط سه داور ثابت انجام خواهد شد و نفرات برتر هر حوزه به مرحله نهایی راه پیدا می کنند.
وی همچنین با اشاره به جایگاه قصه گویی در بین کودکان و نوجوانان گفت: امسال ۶ هزار قصه گو در جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کردند که یک اتفاق کم نظیر فرهنگی و هنری است.

قمرزاده افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانشگاه تربیت قصه گویی است که ۴۰ فعالیت فرهنگی هنری و ادبی در این کانون در سطح کشور انجام می شود.
دبیر جشنواره بین المللی قصه گویی همچنین تصریح کرد: سال گذشته قصه گویانی از ۳۸ کشور در جشنواره شرکت و فیلم شان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که در نهایت ۱۱ نفر انتخاب شدند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ادامه داد: دو داور این جشنواره خارجی هستند و موضوع بخش بین الملل آزاد است.
وی با اشاره به اینکه ۴۷۳ قصه گوی پدربزرگ و مادربزرگ نیز در این جشنواره حضور دارند، آموزه های رضوی و قصه های ایرانی از شاهنامه و فولکلور را از موضوعات جشنواره بین المللی قصه گویی برشمرد.

قمرزاده گفت: در مجموع، ۶۳ قصه گوی حوزه های پنجگانه در کشور به مرحله بین المللی راه پیدا می کنند.
دبیر جشنواره بین المللی قصه گویی در ادامه از برگزاری نشست های تخصصی قصه گویی با موضوع قصه های مذهبی و بعزنویسی داستان های دینی با حضور طلاب و دانشجویان در تبریز خبر داد.

همچنین هادی یوسف زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در این نشست خبری ابراز داشت: این جشنواره بعد از چهار سال توقف، مجدد به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

وی افزود: در تلاش هستیم مرحله نهایی این جشنواره سال آینده به مناسبت رخداد تبریز ۲۰۱۸ در تبریز برگزار  شود.
یوسف زاده با اشاره به اینکه ۳۴ قصه گو در حوزه یک کشوری رقابت می کنند، ابراز داشت: این جشنواره با حضور استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و گیلان در تبریز برگزار می شود.

گفتنی است، بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی از ۳۰ آبان تا ۲ آذر در ائل گلی تبریز برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha