پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به تشکیل هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف اشاره کرد و گفت: باید برای تحقق ولایت مداری و برخی نگرانی های مقام معظم رهبری که عنوان می شود در موقوفات آورده شود، هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف تشکیل شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان قم، با اشاره به اهداف وقف، اظهار داشت: با توجه به اینکه هدف اصلی وقف، خیر رسانی مادی و معنوی به مردم است از این رو باید نسبت به ترویج این سنت حسنه تبلیغات بیشتری صورت گیرد.

وی وقف به صورت مشارکتی را مد نظر قرار داد و افزود:  وقف تنها به عهده متمکنین نیست، بلکه وقف می تواند به صورت مشارکتی و جمعی نیز صورت بگیرد، بنابراین مردم می توانند با احسان های خود اداره اوقاف و امور خیریه را وکیل خود دانسته و مجموعه هایی را در این راستا احداث کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه سهیم شدن مردم در وقف مشارکتی آثار مطلوبی را به دنبال دارد، ادامه داد: به وسیله وقف های مشارکتی و دسته جمعی می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی به موقوفات معطل مانده و گم شده اشاره و عنوان کرد: موقوفات معطل مانده باید پیگیری شوند به دلیل اینکه هنگامی فردی طعامی را بین مردم پخش می کند و می بیند نیمی از آن استفاده نشده، دیگر میلی به پخش طعام ندارد، از این رو باید موقوفات گم شده و معطل مانده پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تشویق مردم به سوی وقف در ارتباط با دغدغه های مقام معظم رهبری و حوادث غیر مترقبه از سوی مسئولان را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: تشویق مردم از سوی مسئولان در وقف برای ایجاد و احداث موقوفات به خصوص برای حوادث غیر مترقبه مانند زلزله کار بسیار مطلوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: محورهایی که گاهی دغدغه و نگرانی های رهبر معظم انقلاب در دستورالعمل های خود پرامون حاشیه نشینی شهر، طلاق، ترویج فرهنگ فساد و فحشا و … می شود، باید در تشویق مردم به سوی وقف مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) به تشکیل هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف اشاره و ابراز کرد: باید برای تحقق ولایت مداری و برخی نگرانی های مقام معظم رهبری که عنوان می شود، باید در موقوفات آورده شود، هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف تشکیل شود.

وی بیان کرد: هیئت اندیشه ورز در برطرف کردن نگرانی های مقام معظم رهبری و تشخیص اولویت ها که ممکن است اموری واجب باشد می تواند بسیار موثر و تاثیرگذار واقع شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha