شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به حادثه غم انگیز زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از محل موقوفات پنجاه تن آب معدنی و مواد خوراکی مورد نیاز تهیه و به کرمانشاه ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه»، حجت الاسلام  سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی با اشاره به آغاز دهه وقف، اظهار داشت: وقف یکی از مسائل مهم حکومتی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که در منابع مالی فقه شیعه، وقف جایگاه ممتازی دارد، افزود: آثار سازنده وقف برای واقف، موقوف علیهم و برای جامعه قابل انکار نیست از این رو مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه فرمودند وقف یک نهاد ممتاز دینی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تلاش در راستای احیای موقوفات و وصول آن را مد نظر قرار داد و عنوان کرد: در سال جاری هزار و ۵۰۰ رقبه از رقبه موقوفات با همه متصرفین شناسایی شده است.

وی به فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف وامور خیریه استان قم اشاره و تصریح کرد:  در سال جاری ۴۰۰ روحانی بومی به فعالیت در زندان ها و بقاع متبرکه اعزام شده اند.

حجت الاسلام حسینی مقدم دیگر فعالیت های این اداره را مد نظر قرار داد و ابراز کرد:  حضور بیش از دو هزار نفر در برنامه اوقات فراغت تابستان و برگزاری ۱۴ ویژه برنامه در امامزادگان به مناسبت های مختلف از جمله دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم به شمار می رود که همه این برنامه ها متاثر از بعد فرهنگی وقف هستند.

وی به فعالیت های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه اشاره و خاطرنشان کرد: هفت هزار نفر تحت پوشش حفظ قرآن کریم هستند که اکثر آنان در مسابقه اسفندماه حفظ قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم فعالیت های موکب علی بن جعفر علیه السلام اداره اوقاف و امور خیریه در اربعین را مد نظر قرار داد و ابراز کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم یکی از فعالترین موکب های اربعین را مدیریت کرد که ۴۰۰ میلیون تومان برای این موکب در مرز مهران هزینه شده بود.

وی به حادثه غم انگیز زلزله کرمانشاه اشاره و بیان کرد: از محل موقوفات پنجاه تن آب معدنی و مواد خوراکی مورد نیاز تهیه و به کرمانشاه ارسال شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha