چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانش آموزان مسلمان در مدارس آلمان دروس اسلامی نخواهند داشت

حوزه/ براساس حکم دادگاه عالی در آلمان از این پس دانش آموزان مسلمان در ناحیه نوردراین- وستفالن، حق خواندن دروس اسلامی در مدارس را از دست می‌دهند و درخواست دو گروه اسلامی برای ارائه این دروس در مدارس رد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دویچه وله، براساس حکم دادگاه عالی در آلمان از این پس دانش آموزان مسلمان در ناحیه نوردراین- وستفالن، پرجمعیت‌ترین منطقه در این کشور، حق خواندن دروس اسلامی در مدارس را از دست می‌دهند. براساس حکم دادگاه درخواست دو انجمن اسلامی مبنی بر ارائه دروس دینی اسلامی برای دانش آموزان مسلمان در مدارس رد شد.

«شورای مرکزی مسلمانان» در آلمان در این زمینه اعلام کرد: چنین حکمی مایه تاسف است، زیرا در درجه نخست نیازهای مهم و بی‌چون و چرای دانش آموزان مسلمان در مدارس نوردراین وستفالن را فراهم نمی‌کند و چشم انداز روشنی برای آینده پیش رو ندارد.

بیانیه شورای مرکزی مسلمانان آلمان در پی تصمیم اخیر دادگاه عالی اداری در مونستر ارائه شد. این دادگاه آلمانی به سازمان‌های اسلامی اجازه ارائه دروس دینی اسلامی در مدارس نخواهد داد.

دادگاه مدعی شد که دو گروه «شورای مرکزی مسلمانان آلمان» و شورای اسلامی «اسلامارت» کلیه معیارهای یک انجمن مذهبی طبق قانون اساسی تعریف شده در آلمان را برآورده نمی‌کنند و بنابراین نمی‌توانند امتیازاتی مشابه کلیساهای پروتستان و کاتولیک داشته باشند.

این تصمیم که هفته گذشته گرفته شده نتیجه 20 سال کشمکش قانونی و مبارزه حقوقی بود که به سبب آن یک برنامه راه حلی موقتی در سال 2012 گذاشته شده بود و به طور موقتی اجازه ارائه دروس اسلامی در مدارس این ایالت آلمانی تحت نظارت شورای شهری ارائه می‌شد.

محتوا و شکل این برنامه که در سال 2019 ابطال خواهد شد توسط یک شورای 8 نفره متشکل از نمایندگان سازمان‌های مختلف اسلامی و نمایندگانی از سوی وزارت آموزش و پرورش آلمان ایجاد شده بود. این شورا همچنین مدارک تحصیلی برای متقاضیان صادر می‌کرد.

شورای اسلامی «اسلامارت» گفت: دادگاه فرصتی را از دست داد تا به مسلمانان در کشور پیام مهمی بدهد و قدمی مثبت و مهم به سوی خوش آمدگویی به آن‌ها در آلمان بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha