پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ولی نژاد

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اعلام این که ۲ هزار نفر از این استان پیاده راهی حرم رضوی می شوند، گفت: پیاده‌روی‌های مذهبی اثرات تربیتی در لایه‌های درونی جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: پیاده‌روی‌های محرم و صفر جلوه‌های شکوهمندی از عشق، دلدادگی، خودسازی و توجه به مقام و منزلت و جایگاه زیارت است.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی‌های مذهبی اثرات تربیتی در لایه‌های درونی جامعه دارد، افزود: از برکات پیاده‌روی‌های مذهبی‌، خودسازی و ظرفیت ‌افزایی در زائران است.

حجت‌الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: این پیاده‌روی‌ها نشان از علاقه زائران نسبت به مقوله زیارت است و زائران سختی راه به جان می‌خرند و با عرض احترام و ارادت به ثامن‌الائمه راهی مشهد الرضا می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت مراسم ویژه ایام دهه آخر صفر و با تأکید بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم آیینی در این ایام، گفت: پیاده‌روی ۲۸ صفر باید هدفمند برگزار شود و دستگاه‌ها نیز در این راستا تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان، کمبود ایستگاه‌های صلواتی و نبود سرویس بهداشتی را از جمله مشکلات پیش روی زائران پیاده برشمرد و اظهار داشت: برای رفاه حال زائران پیاده در مسیر گلستان - مشهد، ایستگاه صلواتی ایجاد و تعدادی سرویس بهداشتی صحرایی در مسیر تعبیه شود.

وی برای تسهیل در امور، خدمات‌دهی بهتر، ایجاد روند مطلوب اقدامات و اخذ تمهیدات در این زمینه افزود: جلسه کارشناسی در این رابطه در استانداری خراسان شمالی با موضوع زیارت برای برنامه‌ریزی مدون تشکیل می‌شود تا در این زمینه مشکل خاصی بروز و ظهور نکند و سختی سفر کمی برای آن‌ها هموار شود.

حجت‌الاسلام ولی نژاد تصریح کرد: آن بخشی که توان خراسان شمالی است با کمک دستگاه‌های خدمات رسان به کمک مردم بیایند و اگر در مسیر هم مشکلی پیش بیاید حمایت کنیم تا آن‌ها احساس نکنند که تنها هستند و این در ذهنشان باشد اگر مشکلی پیش آید، از حمایت گسترده برخوردار هستند.

وی با بیان این که از استان گلستان نیز 2 هزار نفر پیاده راهی حرم رضوی خواهند شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم  این عزاداری‌ها منجر به افزایش وحدت، محبت، مروت و معرفت  شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha