پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این که شهرداری ها بر اساس مصوبه باید سهم نیم درصدی خود را کتابخانه ها پرداخت کنند، گفت: کتاب تنها یک جلد یا ورق نیست، بلکه محصول عمر انسان و بزرگترین هدیه نویسنده به جامعه است، به همین دلیل مردم باید نقش و ارزش کتاب را درک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در نشست با انجمن خیرین کتابخانه ساز، مولفان و برخی کتابداران استان بوشهر با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، اولین نویسنده عالم را خداوند متعال عنوان کرد و گفت: کتاب پنجره ورود انسان به عرصه علم و دانش است، به طوری که اگر کتاب نباشد، حوزه دانش دچار آسیب جدی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر کتاب را فشرده شده عمر انسان دانست و افزود: کتاب تنها یک جلد یا ورق نیست، بلکه محصول عمر انسان و بزرگترین هدیه نویسنده به جامعه است، به همین دلیل مردم باید نقش و ارزش کتاب را درک کنند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز با کتاب آشنا بوده، تصریح کرد: شخصیت ها و بزرگان بسیاری در این استان همچون مرحوم آیت الله بلادی بوشهری تألیفات بسیاری را در حوزه های مختلف علمی داشته اند، از این رو در حدود سه نسل قبل جلسات کتابخوانی در این استان برگزار می شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به قدمت فرهنگ کتابخوانی در استان بوشهر، گفت: دومین چاپخانه کتاب در ایران در بوشهر است، از این رو ژن کتابخوانی و فرهنگ کتابخوانی در استان بالا است.

امام جمعه بوشهر با بیان این که استان بوشهر در مساله زیرساخت و سخت افزار در حوزه کتاب نیازمند تحولاتی است، گفت: استان بوشهر با نگاه به مقام معظم رهبری بر اساس دانش در حال حرکت است و در زمینه سخت افزار باید با نگاهی دانش بنیان در عرصه کتاب و کتابخوانی آن طراحی و تعمیم دهیم.

رئسیس شورای حوزه علمیه بوشهر ادامه داد: لازم است مدیریت تامین و ساخت طراحی شود و روی بودجه های دولت به اندازه نگاه آنها اتکا شود و مابقی نیز از ظرفیت های مردم در حوزه زیرساخت کمک گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خواستار احداث کتابخانه ای استاندارد شد و گفت: برای ساخت این نوع کتابخانه باید نگاه بین المللی داشت و کتابخانه ای فوق روز و مطابق با استانداردهای جهانی احداث کرد؛ کتابخانه ای ساخته شود که دارای خزانه های بسته و باز، حقیقی و مجازی و دارای سالن های نظریه پردازی و کرسی های آزاداندیشی و فضای سرسبز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که شهرداری ها بر اساس مصوبه باید سهم نیم درصدی خود را کتابخانه ها پرداخت کنند، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی بایستی تبلیغ شود تا این فرهنگ گسترش پیدا کند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ کتابخوانی را در مدارس آموزش و پرورش گسترش داد، تا روحیه تالیف در نونهالان و نوجوانان دمیده شود؛ همچنین حمایت و احترام به نویسندگی را باید در دستور کار قرار داد، چراکه این کار باعث رشد کتاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در پایان سخنان خود بر احداث کتابخانه های تخصصی در موضوعات مختلف در استان تاکید کرد و گفت: این کار نیازمند فکر خلاق، دانش، همت و مجاهدت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha