چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از منبر و خطابه به عنوان یک رسانه ارزشمند برای تبلیغ مبانی دینی و فرهنگی در جامعه یاد کرد و گفت: مبلغان دینی باید در منابر خود نسبت به ضرورت توجه مردم به کتاب و فرهنگ مطالعه سخنرانی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، در بازدید از نمایشگاه کتاب استان، در ساری، در گفت و گو با خبرنگاران، احیای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور را  ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد تا میانگین ساعت مطالعه در کشورمان افزایش یابد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود برگزاری نمایشگاه کتاب را یک رخداد مهم فرهنگی در کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: تلاش شود تا کتاب ها در نمایشگاه ها دارای محتوای مناسب برای جامعه باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که احیای فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی یکی از راه های توسعه فرهنگی در یک کشور است، تصریح کرد: با تقویت فرهنگ کتابخوانی می توانیم شاخص های فرهنگی در کشور را توسعه دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: تلاش مسؤولان فرهنگی کشور باید تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد و باید اولویت قرار دادن رهنمودهای ایشان می توان به جایگاه ارزشمندی در عرصه کتابخوانی دست یافت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که رونق علمی و رشد و تعالی هر کشوری در گرو توسعه فرهنگ کتابخوانی است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت نشر و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با بهره گیری از کتاب می توانیم مبانی دینی و اسلامی را در جامعه نشر و گسترش دهیم، افزود: کتاب بهترین ابزار برای رسیدن به اهداف ناب دینی در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت محتوا بخشی در عرصه تألیف و چاپ کتاب تأکید کرد و گفت: محتوای کتاب ها نباید به گونه ای باشد که ذهن مخاطب را  از مبانی دینی و ارزشی منحرف کند

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که کتاب بالا برنده فکر و اندیشه است و افراد اهل مطالعه و کتاب عاشق هستند، گفت: باید زمینه حمایت مناسب از ناشرانی که در حال تولید کتب هستند فراهم شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که دین مبین اسلام با کتاب و خواندن آغاز شد، گفت: امروز نیز باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید از همین الگو بهره گیریم تا شاهد گسترش سرانه مطالعه در جامعه اسلامی باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی، نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است و کتاب موجب افزایش آگاهی و توانمندی فکری افراد می شود.

وی با بیان این که کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‏ هاى بشرى و گنجینه بزرگ‏ترین ثروت‏ هاى بشر، یعنى دانش و تحقیق است، ادامه داد: دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‏ شود و فرآیند کمال بشرى به ‏وسیله کتاب تحقق پیدا می‌کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه ای موفق است که فرهنگ کتاب و کتابخوانی در آن ترویج شود، افزود: جوامعی که از این موضوع مهم به دور هستند علم و دانش در آن جوامع وضعیت خوبی ندارد.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش روحانیت در رشد و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی ظرفیت ارزشمندی برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران از منبر و خطابه به عنوان یک رسانه ارزشمند برای تبلیغ مبانی دینی و فرهنگی در جامعه یاد کرد و افزود: مبلغان دینی باید در منابر خود نسبت به ضرورت توجه مردم به کتاب و فرهنگ مطالعه سخنرانی کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و بزرگان دینی ما در توجه به کتاب و کتابخوانی همواره پیشگام بودند، تصریح کرد: مبلغان دینی با بیان چنین الگوهای ارزشمندی به جامعه در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه گام بردارند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha