جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: زن و شوهر باید به هم وفادار باشند و همه نیاز های جسمی و روحی را در چارچوب خانواده رفع کنند، چرا که وفاداری نقش مهمی در تحکیم خانواده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، شامگاه روز گذشته، در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید مدرسه علمیه ایمانیه خواهران شهرستان تاکستان، به نقش مهم بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: زنان باید در زندگی با توجه به مشکلاتی که برای همسر و زندگی شان پیش می آید با خانواده شان همدل و همراه باشند و به صورت های مختلف این همدلی را ابراز کنند. هر چه این همدلی در گذر زمان بیشتر باشد مرد جرات و شهامت بیشتری در برابر سختی های زندگی پیدا می کند؛ و مردانی در برابر سختی های زندگی پیروزهستند که  زنانی همدل و همراه داشته باشند.

وی با بیان این که همه انسان ها ممکن الخطا هستند، ادامه داد: همه افراد ممکن است در زندگی خطاهایی داشته باشند. هر چه گذشت زن و شوهر در برابر خطاهای یکدیگر بیشتر باشد تدریجا نزاع ها فرو کش می کند و جای خودش را به صفا و صمیمیت می دهد و از آنجا که زنان کانون محبت و لطف هستند این محبت در آنها بیشتر است ، بنابراین اگر عفو و گذشت از جانب خانم ها بیشتر باشد به تحکیم بنیان خانواده خودشان کمک کردند.

عضو شورای حوزه علمیه ققزوین، پرهیز از عیب جویی از همسر را اصلی مهم شمرد و افزود: غیبت کردن در اسلام گناه بزرگی است و به منزله این است که غیبت کننده از پشت به کسی که غیبتش را می کند خنجر بزند، حالا اگر زن پشت سر شوهرش که محرم ترین فرد به اوست غیبت کند با دستان خودش کانون گرم خانواده را متزلزل ساخته است.

نماینده مردم قزوین درمجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:  ما در زندگی ائمه اطهار(ع) به خصوص زندگی حضرت زهرا(س) سراسر فراز و نشیب می بینیم، ولی حضرت خم به ابرو نمی آورد و وظایف مادری و همسری خود را به بهترین نحو انجام می دهد وصبر استقامت پیش می گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه  قزوین به ازدواج آگاهانه همراه با سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ازدواج آگاهانه و آسان به سبک زندگی اسلامی پایه های زندگی را تقویت می کند و باید ازدواج به سبک زندگی اسلامی در بین جوانان تقویت و پر رنگ شود.

وی  افزود: حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) دو الگوی بسیار مهم در اخلاق اسلامی هستند و باید جوانان سیره واخلاق همسرداری را از این دو بزرگوار یاد بگیرند.

امام جمعه شهرستان تاکستان با اشاره به ضرورت حراست از ارزش‌های فرهنگی،‌ بیان داشت: باید  ارزش‌های سبک زندگی اسلامی بین خانواده‌ها به ویژه نسل جوان ترویج داده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha