شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افراط‌گرایان در هلند

حوزه/ اعضای گروه راست افراطی پگیدا در شهر اسنخده واقع در هلند، با پوشیدن لباس کشیشان، یک صلیب چوبی در محل ساخت مسجد جدید این شهر نصب کرده و اقدام به ریختن خون خوک روی صلیب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از newsweek، اعضای گروه راست افراطی پگیدا با هدف جلوگیری از ساخت این مسجد در هلند، در اقدامی اسلام‌هراسانه و افراطی محل ساختمان سازی مسجد خون خوک ریختند.

اعضای این گروه راست افراطی لباسی شبیه به کشیشان پوشیده و یک صلیب چوبی را در محل ساخت مسجد جدید در انسخده واقع در هلند نصب کرده و سپس اقدام به ریختن خون خوک به روی صلیب کردند.

افراط‌گرایان پگیدا پیش از این نیز خوک و حتی حیوان مرده برای جرائم نفرت محور گذشته استفاده کرده بودند. آخرین جرم مرتکب شده توسط آن‌ها با دوربین ویدئو ضبط شده و درشبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

فرانسیس بورول یک عضو برجسته در شورای آتلانتیک در این باره به خبرنگاران گفت: جوامع اروپایی هم اکنون بسیار متنوع هستند، اما این جزئی از میراث سنتی گذشته آن‌ها نیست و بخشی از جامعه احساس عقب ماندن می‌کند. بسیاری از افراط‌گرایان در اروپا مشابه افراطی‌های آمریکا هستند و تا زمانی که سیاستمداران اروپایی مشکلات اقتصادی بنیادی را حل نکنند، این حملات نفرت محورانه پایان پیدا نمی‌کنند.

سال گذشته 5 نژادپرست به جرم پرتاب کوکتل مولوتف به سمت یک مسجد به هدف به آتش کشیدن آن تنها به 4 سال زندان محکوم شدند. با افزایش خرابکاری‌های افراط‌گرایانه پگیدا شهردار شهر انسخده این گروه را با نژادپرستان کوکلوکس کلان در آمریکا مقایسه کرده و گفت: منزجر کننده است! این کارها هیچ ارتباطی با ارزش‌ها و اخلاقیات ما ندارند و مشابه کوکلوکس کلان‌ها هستند.

گروه پگیدا در سال 2014 توسط لوتز باخمان مدیر یک آژانس روابط عمومی در درسدن، در واکنش به سیاست درهای باز دولت آلمان برای پناهندگان مسلمان تاسیس شد. دیری نپایید که این گروه شعبه‌هایی در کشورهای اطراف تاسیس کرده و راهپیمایی هایی را در آمستردام و لاهه برگزار کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha