جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نورموسوی

حوزه/ محقق و نویسنده حوزوی تصریح کرد: کتاب و کتاب خوانی جزو فضیلت های رو به فراموشی جامعه ما به شمار می روند.

حجت الاسلام سید جواد نورموسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن گرامیداشت 24 آبان ماه روز کتاب و کتاب خوانی، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی فضیلت های رو به فراموشی جامعه ما هستند و این در حالی است که اساساً زندگی بدون کتاب بی معنی است.

وی افزود: هرچیزی که بشر به منظور رسیدن به کمال و زندگی متعالی نیازدارد در کتاب می توان آن را جستجو کرد، چرا که کتاب تابلوی راهنمای انسان درهمه ابعاد زندگی است.

وی با بیان این که کتاب و قلم، تاریخ ساز است، گفت: هرچیزی بمیرد ولی کتاب نخواهد مُرد و یقیناً هیچ چیزی مثل کتاب ماندگار نیست و شخصیت های ماندگار به خاطر کتاب مانده اند و پابرجا هستند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: در اهمیت نقش کتاب در تکامل جوامع انسانی همین بس که تمام ادیان آسمانی و بزرگان تاریخ بشری از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند.

وی اضافه کرد: هرچه علم و تکنولوزی پیشرفت می کند نیاز بشر به کتاب بیشتر می شود و در واقع باید گفت اگر کتاب نباشد، علم هم نخواهد بود.

حجت الاسلام نورموسوی با بیان این که مطالعه تنها راه رسیدن به علم است و جز آن راهی وجود ندارد، گفت: این قدر خواندن اهمیت دارد که خداوند کریم خطاب به پیامبر میفرماید «اقرا » بخوان به نام پروردگارت، نفرمود بنویس.

وی خاطرنشان کرد: اینقدر کتابخوانی دارای اهمیت است که رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «برتری عالم بر عابد مانند برتری من بر کم ترین شماست.» زیرا انسان با مطالعه به مقام عالمی دست پیدا میکند و انسان با خواندن به  فهم و درک میرسد چه آن که این خواندن است که علم انسان را افزایش می دهد و از این حیث مطالعه چراغ مسیر تاریک زندگی انسان را روشن می کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha