جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به اجرای طرح «جهاد تربیتی اخلاقی» گفت: اخلاقی مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت، همه تلاش ها برای این است طلبه مهذب در حوزه تربیت شود تا در جامعه بتواند اثر گذار باشد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اجرای طرح جهاد تربیتی اخلاقی از سوی معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، گفت: این طرح که به مدیریت های استانی حوزه ابلاغ شده است، دارای برنامه های بسیار خوب و مفیدی است و برای اجرای موضوعات مطرح شده در آن نیازمند همفکری و هم افزایی است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تاکید بر این که در حال حاضر موضوع اخلاق و تربیت از دغدغه های مهم بزرگان حوزه است و این مسئله در گذشته هم دارای اهمیت خاصی بین علما بوده و استاد در کلاس درس ابتدا یک روایت و حدیث تربیتی را مطرح و سپس در را شروع می کرد افزود: الان هم این گونه است، ولی نباید تنها به این امور بسنده کرد، بلکه باید تلاش ها زیادی انجام داد تا شاهد شکوفایی بهتر حوزه در مباحث تربیتی باشیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: اخلاق مسئله ای نیست که بتوان  از کنار آن به راحتی گذشت، همه تلاش ها برای این است طلبه مهذب در حوزه تربیت شود تا در جامعه بتواند اثر گذار باشد، البته این امر نیازمند به برنامه دقیق تر و چارچوب مشخص است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که طلبه نیازمند مباحث اخلاقی و تربیتی است و در گذشته از  همین مسائل اخلاقی مطرح شده، بزرگان زیادی به جامعه معرفی شده اند که صاحب نفس بودند و با رفتار و اعمال خود مردم را به دین جذب می کردند، ابراز داشت: اگر حوزه پایدار اخلاقی می خواهیم باید ساز و کار، استاد، ساعت کلاس اخلاقی، و ... معین شود تا شاهد اثرات آن در حوزه و بین طلاب باشیم.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به این که مدیریت حوزه استان همدان با همکاری معاونت تهذیب حوزه های علمیه، برای تقویت طرح جهادی تربیتی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی برای اساتید، تعیین اساتید، بیان مباحث اخلاقی و مسائل دیگر مشاوره ای کرده، گفت: همه تلاش این است طرح به درستی اجرا شود تا طلاب از مباحث اخلاقی و تهذیبی دور نشوند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: اگر بتوان مسائلی که در باب اخلاق، تربیت، قرآن و دیگر موضوعات بیان شده را به صورت کامل به مرحله اجرا در آوریم، توانسته ایم کار بزرگی در حوزه انجام دهیم.

انتهای پیام40/313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha