چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد رسول الله(صلی الله علیه و آله)

حوزه/معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری همایش بزرگ «لبیک یا رسول‌الله(ص)» همزمان با سالروز رحلت پیامبر(ص)، در بقاع متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌زمان با شب رحلت حضرت رسول(ص) در ۲۸ صفر مصادف با پنج‌شنبه ۲۶ آبان ماه جاری، تجمع عزاداران خراسان شمالی با عنوان «لبیک یا رسول‌الله (ص)»، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه به‌صورت سراسری با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود، افزود: در این تجمع دوستداران خاندان عصمت و طهارت و مردم مؤمن استان با حضور در سوگواری رحلت جان‌سوز نبی مکرم اسلام(ص)، در فضایی روحانی و معنوی آستان مقدس امامزادگان استان، عزاداری می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: مردم عزادار همچنین  در این برنامه زیارت از بعید حضرت رسول(ص) را قرائت و عشق و ارادت خود را به آخرین فرستاده خدا حضرت محمد مصطفی(ص) ابراز می‌کنند.

وی، سخنرانی، نوحه‌خوانی، روضه‌خوانی و مراسم باشکوه سینه‌زنی با حضور هیئت‌های عزاداری و مردم عزادار را از مهم‌ترین برنامه‌های همایش«لبیک یا رسول‌الله» عنوان کرد.

حجت‌الاسلام صفری گفت: این مراسم در بجنورد مرکز خراسان شمالی پنج‌شنبه ۲۶ آبان ماه جاری در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع)، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، اظهار داشت:  این همایش با هدف لبیک‌گویی به پیامبر خیر و رحمت و هم‌زمان با سالروز رحلت جان‌گداز آن حضرت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام هویت‌بخش مسلمانان است، خاطرنشان کرد: همه ما باید قدردان پیامبر عظیم‌الشأن اسلام باشیم و نام و یاد ایشان را همواره گرامی بداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha