جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب بیراهه

حوزه/ کتاب "بیراهه" با موضوع بررسی عوامل انحراف از امام حق از سوی انتشارات شهید کاظمی در دو هزار نسخه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «بیراهه» با موضوع (بررسی عوامل انحراف از امام حق)، به قلم حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل نورانی از سوی انتشارات شهید کاظمی در دو هزار نسخه به چاپ رسیده است.

«عوامل فرهنگی (اعتقادی)»، «عوامل سیاسی-اجتماعی»، «راه های علاج»، «برای مطالعه و تحقیق بیشتر» از سرفصل های این کتاب می باشد.

گفتنی است، در این کتاب به عوامل انحراف افراد از دین و جامعه اسلامی اشاره شده که برخی از این عوامل: عدم بصیرت، عدم ایمان، قدرت طلبی، دنیاطلبی، حرام خواری، ریشه های بد خانوادگی-تربیتی، غرور، بی عدالتی، آسایش طلبی، ساده لوحی، عدم شناخت دشمن، نفاق، بدعت، غفلت، عقده های شخصی و کینه ورزی، حسادت، انتقام جویی، دلبستگی به زن و فرزند و خانواده، افراطی گری، حزب گرایی و قبیله گرایی، توهم، قانون گریزی، انحراف سیاسی، خرافه پرستی، مصلحت طلبی افراطی و ... می باشد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

بسیاری از مفاهیم و مسائل اندیشه سیاسی ایران معاصر و انقلاب اسلامی به جهت تشابه در رویکردها و هم‌سنخی اهداف، با جریانات و تفکّراتِ سیاسی صدر اسلام پیوند خورده است؛ از این‌رو شناخت ریشه‌های این رابطه، به شناخت دقیق مسائل و جریان‌شناسی تفکّراتِ در انقلاب اسلامی منجر خواهد شد و از طرفی آشنایی با عوامل یا موانع پیشرفت اسلام در سَده‌های نخستین، می‌تواند ما را در شناختِ بهتر عوامل و موانع پیشرفتِ انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی یاری نماید.

به گمان قریب به یقین، بسیاری از حربه‌های دشمن برای انحراف جمهوری‌اسلامی‌ایران همان حربه‌های گذشته است که با لباس تجدّد و با بیانی نو و تازه به میدان آمده تا یکبار دیگر، اسلام علوی و اسلام اُموی که امروزه از آن‌ها به اسلام نابِ محمّدی و اسلام آمریکایی یاد می‌کنیم، پنجه در پنجه هم به تقابل برخیزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha