پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسئولان نجف اشرف

حوزه/ نجف اشرف و آستان مقدس علوی این روزها در حال آماده شدن برای برپایی مراسم سالگرد رحلت پیامبر اسلام و استقبال از جمعیت عزادار و زائر در ۲۸ صفر است. این زیارت از زیارت های بزرگ و میلیونی عراق است که زائران زیادی از داخل و خارج عراق در آن شرکت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نجف اشرف و آستان مقدس علوی این روزها در حال آماده شدن برای برپایی مراسم سالگرد رحلت پیامبر اسلام و استقبال از جمعیت عزادار و زائر در 28 صفر است.

در همین راستا روز گدشته نشستی به ریاست لؤی یاسری استاندار نجف اشرف برای ایجاد هماهنگی های اجتماعی، امنیتی و خدمات رسانی برگزار شد که در این نشست، خالد الجشعمی رئیس کمیته امنیتی شورای استان و حسین الحدراوی رئیس کمیته خدمات رسانی شورای استان و معاون امنیتی استاندار و جمعی از فرماندهان دستگاه های امنیتی و مدیران بخش خدمات رسانی و نمایندگان عتبات مقدس حضور داشتند و در مورد هماهنگی ها و همکاری های لازم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم زیارت امیرالمؤمنین(ع) در سالروز وفات پیامبر اسلام(ص) بحث و گفت‌وگو کردند؛ چراکه این زیارت از زیارت های بزرگ و میلیونی عراق است که زائران زیادی از داخل و خارج عراق در آن شرکت می کنند.

یاسری در این نشست بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان تمام نهادهای امنیتی و خدمات رسانی استان نجف اشرف و استان های مجاور تاکید کرد و گفت: این هماهنگی ها موجب تامین امنیت و ثبات استان و زائران و سهولت رفت و آمد زائران خواهد شد.

استاندار نجف اشرف ادامه داد: نیروهای امنیتی و ارتش عراق و بسیج مردمی و نیروی هوایی عراق و بخش های خدمات رسان تلاش زیادی در روزهای اربعین حسینی انجام دادند که شایسته تشکر و قدردانی است و اکنون از تمام آنها انتظار می رود در این زیارت میلیونی نیز به کمک ما بیایند.

وی افزود: شهر نجف اشرف متعلق به عراق نیست، بلکه متعلق به بشریت است و کار کردن برای این شهر افتخار بزرگی است.

یاسری گفت: یگان های امنیتی در این روزها بنا بر ضرورت های میدانی سازماندهی می‌شوند و ما از شهروندان و زائران می‌خواهیم با نیروهای امنیتی عراق همکاری و هماهنگی داشته باشند، تا آنها بتوانند امنیت مطلوب را برای زائران فراهم کنند و در این زمینه از مردم انتظار می‌رود هرگونه اطلاعات در مورد امنیت استان را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهند.

از سوی دیگر کارکنان بخش هیئت ها و موکب های آستان مقدس علوی نیز در حال آماده شدن برای برپایی پذیرائی از زائران امیرالمؤمنین و برپایی عزاداری پیامبر اسلام(ص) در آخر ماه صفر می شوند و حرم مطهر را با پرچم های سیاه عزا برای این مراسم بزرگ اسلامی آماده می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha