جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله  احمد بهشتی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: رفتار و سیره عملی مرحوم علامه طباطبایی(ره) برای طلاب و مردم زبانِ دعوت به دین داشت و ما نیز باید این موضوع را سرلوحه خود قرار دهیم که مردم را به عمل خود به دین دعوت کنیم.

آیت الله احمد بهشتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سالروز ارتحال علامه طباطبایی(ره)، اظهار کرد: بزرگان دین ما نظیر مرحوم علامه طباطبایی با سیره عملی خود، طلاب و مردم را تربیت می کردند.

وی با اشاره به روایت «کُونُوا دُعاةَ النّاسِ إلَی الْخَیْرِ بِغَیْرِ ألْسِنَتِکُم»، تصریح کرد: این روایت می فرماید: مردم را با عمل و سیره خودتان به دین دعوت کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: هنگامی که سیره عملی کسی مطلوب و مطابق با الگوی شرع و اسلام باشد، در نزد مردم پذیرش و محبوب می شود و آنها تلاش می کنند او را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

این شاگرد مرحوم علامه طباطبایی(ره) با اشاره به ساده زیستی این شخصیت برجسته علمی، تصریح کرد: ایشان در هنگام تعلیم درس، چهارزانو بر زمین می نشست و درس می گفت.

عضو خبرگان رهبری افزود: رفتار و سیره عملی مرحوم علامه طباطبایی(ره) برای طلاب و مردم زبانِ دعوت به دین داشت و ما نیز باید این موضوع را سرلوحه خود قرار دهیم که مردم را به عمل خود به دین دعوت کنیم.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha