پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خانواده

حوزه/عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران گفت: غذاي حلال، نيت، نگاه و تفكر والدين از جمله عوامل مهمي است كه در تربيت فرزندان تأثيرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، دكتر حليمي، عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران، در نشست «آموزش خانواده با محوريت تربيت فرزند» در مهد قرآني ريحان، وابسته به مدرسه علميه خواهران حضرت فاطمه الزهراء(س) آمل، که با حضور خانواده هاي طلاب و والدين كودكان مهد ريحان حبرگزار شد، با اشاره به اهميت مسأله تربيت، بيان کرد: تربيت، آموزشی نبوده، بلكه پرورش می باشد؛ همچنین تحصيل علم، يك كمال است، اما تربيت نیست.

عضو هيئت علمي دانشگاه مازندران با اشاره به این که تحصيل علم، چراغ است و تربيت و به بار آوردن تمام امور مربوط به تربيت فرزندان در محيط گرم خانواده صورت مي گيرد، افزود:  تربيت، سه مرحله دارد. تا 7 سال اول زندگي كودك، تربيت كامل مي شود كه اين مرحله، دوران تكوين و تكميل شخصيت كودك محسوب مي شود.

وي ادامه داد: 7 سال دوم، دوره تعمير و بازسازي شخصيت فرزند می باشد و مرحله سوم، مرحله مشاوره است كه فرزند در اين سن سؤال مي پرسد و جواب مي دهد، اما بايد اين مرحله را نيز جدي گرفت.

 حليمي، در خصوص مشكلاتي كه امروزه در خانواده ها وجود دارد، اظهار کرد: غذاي حلال، نيت، نگاه و تفكر والدين از جمله عوامل مهمي است كه در تربيت فرزندان تأثيرگذار خواهد بود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha