پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری کارگاه تلبس از اول آذر ماه در پنج مدرسه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، از برگزاری کارگاه تلبس، از اول آذر ماه در پنج مدرسه علمیه استان خبر داد و گفت:  این کارگاه ها در مدارس علمیه مصطفی خان ساری، امام صادق(ع) نکا، امام صادق(ع) کوتنا، ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل و شهید بهشتی نوشهر برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در کارگاه تلبس 12 سرفصل مهم از سوی اساتید آموزش داده خواهد شد، تصریح کرد: تصحیح الصلاة، آداب اجرای صیغه شرعی، آثار و برکات لباس روحانیت، آداب و معاشرت، اجتناب از مواضع تهمت، آموزش احکام و شیوه بیان احکام مهم ترین محورهای این کارگاه آموزشی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در این کارگاه های آموزشی حدود 150 نفر از طلاب مدارس علمیه استان شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: در هر یک از کارگاه ها که در پنج مدرسه علمیه استان برگزار می شود سی طلبه حضور خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این طلاب علاقه مند به شرکت در کارگاه تلبس باید تقاضای خود در سامانه جامع تلبس کشور ثبت کنند، خاطرنشان کرد: داشتن پایه پنج و صلاحیت های علمی و اخلاقی مهم ترین شرط شرکت در این کارگاه آموزشی است.

وی با اشاره به این که طلاب متقاضی تلبس پس از گذراندن موفق این مراحل، از سوی معاونت تهذیب حکم تلبس دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: هر یک از احکام تلبسی که به طلاب داده می شود دارای کد تلبس بوده که همان هویت طلبگی آنها را تعیین می کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه خاصی در جامعه دینی برخوردار است، خاطرنشان کرد: لباس روحانیت آرم نبوت است و روحانیان به عنوان میراث داران ائمه معصومین(ع) در عصر غیبت باید در حفظ و حراست از این جایگاه ارزشمند بیشتر تلاش کنند.

وی با تأکید براین که طلاب باید از همه ظرفیت های به وجود آمده در جهت کسب علم و تقوا بهره گیرند، خاطرنشان کرد: طلاب نباید با برخی مسائل حاشیه ای خود را درگیر روزمرگی کنند که این مسأله مانع رشد و تعالی حقیقی طلاب خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که لباس روحانیت لباس مقدسی است و یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه ما در برابر لباس روحانیت وظیفه داریم، گفت: گفتار، اعمال، اخلاق و علم یک طلبه و روحانی می تواند در حفظ و ارتقای جایگاه لباس مقدس روحانیت بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که جایگاه انبیای الهی نیز ارشادی بود، گفت: روحانیت همکاران پیامبران الهی محسوب می شوند و همان کاری را که پیامبران الهی انجام می دادند امروز روحانیت در جامعه اسلامی برعهده دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha