پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در  نشستی با اصحاب رسانه

حوزه/ تا کنون طرح جامع ده امامزده تهیه وتصویب شده و بازسازی ۵ امامزاده آغاز، ۱۵۰۰ رقبه وقفی درسامانه ثبت و ۶ پروژه موقفات به همراه و ۶۴ پروژه دیگر در امامزادگان با اعتباری نزدیک به ۶ میلیارد تومان درحال انجام است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی، ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه قم که با موضوع دهه وقف در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف امور خیریه قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا( علیهم السلام) با بیان اینکه بزرگداشت دهه وقف از25 آذر آغاز خواهد شد، گفت: دهه وقف فرصت طلایی برای معرفی برکات سنت ماندگار وقف است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم اظهارداشت: وقف سرمایه عظیم انسانیت و ریشه در نهاد آدمی دارد و حس نوعی دوستی انسان را به هم نوعان، به بهترین خدمت رسانی هدایت می کند و با ارزش ترین نوع خدمت رسانی است.

وی افزود: سنتی که می تواند همه عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی و نیازهای محیط زیست را شامل شود واین احسان ماندگاری بالایی دارد تا جای که می توند وقف خیرین را ماندگار کند.

حجت الاسلام  حسینی با بیان اینکه انبیاء واولیاء الهی اهل وقف بوده اند و به همگان سفارش می کردند، افزود: در طول تاریخ بسیاری از افراد از سنت حسنه رسول اکرم(ص) پیروی می کردند و در همین راستا زمین و بناهای زیادی از سوی واقفین احداث شده است؛ بنابراین خوب است نسل های بعد هم برای رفع نیازهای اجتماعی و فرهنگی اهل وقف باشند و از بزرگان پیروی کنند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان  اظهارداشت: بعد از انقلاب در عرصه وقف انقلابی ایجاد شد و بسیاری از وقف ها  که به تاراج رفته بودند به وسیله عنایت ولی فقیه برگشت داده شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز شاهد تحول خوبی در سنت حسنه وقف هستیم، ابراز داشت: دراستان قم نزدیک به 7 هزار نفر ازعلاقه مندان حفظ قرآن تحت پوشش برنامه طرح تربیتی حافظان قرآن قرار دارند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه قریب به ده هزار جلد قرآن از اموال موقوفات در بین مراکز مذهبی پخش شده، گفت: از آغازسال تا کنون قریب به400 مبلغ در ایام مختلف به مناطق شهری و روستایی  امامزادگان استان اعزام شده و همچنین 14 ویژه برنامه فرهنگی مانند آرامش بهاری، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و طرح های مختلف دیگر باهمت هئیت امناء و مراکز فرهنگی امام زاده گان اجرا و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با بیان اینکه 600 نفر به عنوان هئیت امناء بقاء متبرکه شناسایی و به کار گیری شده، از رشد 300 درصدی واقفین برای احیاء فرهنگ و برنامه مذهبی خبر داد.

وی افزود: طرح جامع ده امام زده تهیه وتصویب شده  و در صدد بازسازی 5 امام زاده هستیم و 1500 رقبه وقفی درسامانه به ثبت رسیده و 6 پروژه موقفات به همراه  و 64 پروژه دیگر در امام زاده گان با اعتباری بقریب به 6 میلیارد تومان در 25 هزار متر مربع در حال انجام است.

حجت الاسلام حسینی گفت: فعالیت های مختلفی با تلاش مسئولین فرهنگی و خادمین امام زادگان انجام شده و با روحیه جهادی استمرار خواهد داشت و برناهه دهه بزرگداشت وقف با غنای بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم اظهارداشت: حضور پررنگ در صدا سیما، برگزاری همایش یاوران وقف، راه اندازی ایستگاه همه واقف باشیم، همایش خادمان قرآنی، برگزاری مراسم غبار رویی بقاء متبرکه امام زادگان، دیدار با علما و مسئولین استان، برگزاری مراسم یا رسول الله در بقاء شاخص و برگزاری مهر تندرستی بخشی از برنامه دهه وقف است و در اولین روز وقف شاهد دیدار رئیس اوقاف با مراجع تقلید درقم خواهیم بود.

40/313                       

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha