پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مغازه‌دار مسلمان اسکاتلندی یخچال غذایی برای نیازمندان قرار داد

حوزه/ یک مغازه دار مسلمان در شهر پیزلی در اسکاتلند، برای کمک به نیازمندانی که ممکن است نتوانند به هر شکلی به مواد غذایی دسترسی داشته باشند، یخچالی پر از مواد غذایی ترتیب داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک مغازه دار مسلمان در شهر پیزلی در اسکاتلند، یخچال خیریه‌ای برای کمک به نیازمندان در مغازه‌اش راه اندازی کرده و امیدوار است بتواند با این شیوه، به بانک‌های غذایی و کم کردن روند افزایشی فقر در این منطقه کمک رسانی کند.

رکس افضل مغازه دار مسلمان در این باره به خبرنگاران گفت: مردم از تمامی بخش‌های جامعه صرف نظر از دین و اعتقادات مذهبی، می‌توانند هر زمان که نیازمند بودند، از این یخچال استفاده کنند. این مواد غذایی هر چند اندک است، می‌تواند تا زمانی که امنیت مالی احساس کنند، تامین کننده باشد.

افضل معتقد است که اگر تمامی مغازه داران دست به چنین اقدامی بزنند، این یخچال‌های خیریه نیاز به بانک‌های غذایی را کاهش داده، یا حتی کاملا از بین خواهد بود.

وی گفت: مردم احساس راحتی بیشتری در رفتن به فروشگاه محله دارند تا به یک بانک مواد غذایی، زیرا ممکن است دلشان نخواهد که دیگران از وضعیت فقر آن‌ها مطلع شوند.

افضل افزود: یکی از مشکلات دیگر برنامه زمانی بانک‌های غذایی است که در پیزلی تنها سه روز در هفته باز هستند. درحالی که فروشگاه‌ها هر روز باز هستند. اگر قرار باشد بانک‌های غذایی تنها درساعات محدودی در هفته باز باشند، این گونه نخواهند توانست به مردم خدمت کنند.

بانک‌های غذایی در هر شهر مسئول ارائه مواد غذایی به فقرا و نیازمندان می‌باشد.

گفتنی است بر اساس برآوردهای منتشر شده توسط بنیاد اعتماد تروسل که مدیریت  52 شعبه مختلف بانک‌های مواد غذایی نیازمندان در نقاط مختلف اسکاتلند را برعهده دارد، تقاضا و نیازمندی بخش فقیر جامعه برای توزیع بسته اضطراری و کمک‌های غذایی در نیمه اول سال 2017 میلادی به میزان 20 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha