جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف و برنامه‌های این دهه گفت: ۱۳ پروژه هم‌زمان با دهه وقف در امامزاده‌های استان به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرا رسیدن دهه وقف اظهار داشت: به مناسبت دهه وقف 36 برنامه محوری در این استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این که 13 پروژه هم‌زمان با دهه وقف در امامزاده‌های استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: همچنین در دهه وقف در خراسان شمالی 36 برنامه محوری از جمله دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، نشست تخصصی با اساتید جهاد دانشگاهی و پارک علم فناوری، دیدار با استاندار، محفل انس با قرآن و کارگاه آموزشی ویژه اصحاب قرآنی، کلنگ زنی شبستان و غیره اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد همچنین از جمله برنامه‌های این دهه را برگزاری همایش بصیرتی خانواده کارکنان، توزیع نان از محل نیات واقفین، توزیع گوشت در بین نیازمندان، ویزیت رایگان جهت اقشار کم‌درآمد، افتتاحیه نمایشگاه دهه وقف و محفل انس با قرآن برشمرد.

وی، برپایی 15 ایستگاه همه واقف باشیم، اعزام 13 نفر از مبلغین به مدارس، برگزاری نشست‌های صنفی و تخصصی با روحانیون، فرهنگیان، بازاریان، پزشکان، هنرمندان و مهندسین در روزهای وقف، دیدار با امام‌جمعه، برگزاری مراسم غبارروبی امامزادگان و مزار شهدا و برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه وقف مصحف قرآن کریم در نمایشگاه دهه وقف امامزادگان شاخص استان را از برنامه‌های پیش بینی شده در این دهه در خراسان شمالی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: در روز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) نیز مراسم دعای ندبه، مراسم لبیک یا رسول‌الله و قرائت زیارت از بعید، اجرای نیت روضه‌خوانی و عزاداری در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی از برنامه‌های محوری است که اجرا می‌شود.

وی همچنین اجرای نیت روضه‌خوانی و عزاداری، همایش یاوران وقف گرمه و جاجرم و برگزاری مراسم شهادت امام رضا(ع) در روز یکشنبه با عنوان «وقف، بقاع متبرکه و زیارت» را از برنامه‌های محوری روز شهادت امام هشتم شیعیان عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha