شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آئین نخستین سوگواره پوستر اربعین حسینی در قم

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی : زمانی می توانیم از پیاده روی اربعین برکت و آثار مفید دریافت کنیم که نگاه به آینده داشته باشیم؛ اگر نگاه به گذشته باشد قطعا نتوانستیم از این حادثه بهره برداری مناسبی به نفع جامعه نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر حسنی پیش از ظهر امروز در آئین نخستین سوگواره پوستر اربعین حسینی که با حضور هنرمندان در سالن آثار تجسمی دفتر تبلیغات در قم برگزار شد، گفت: در طی پنج سال اخیر که آئین اربعین به صورت باشکوه در میان جامعه اسلامی جای خود را باز کرد، متوجه تحلیل های خاص از اربعین بوده ایم.  

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حلقه اربعین پل ارتباط بین گذشته و آینده است و درعین حال که دارای آثار است، دارای آسیب نیز هست، افزود: باید طوری حرکت کرد که بتوانیم جلوی آسیب هایی که به اربعین وارد می شود را گرفت و این کار نیاز به هوشمندی و دقت خاصی دارد.

وی با بیان این که حرکت عظیم اربعین پل ارتباطی برای مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، اظهار داشت: یکی از رسالت های مهم جامعه اسلامی، آماده کردن مقدمه برای ظهور است.

دکتر حسنی افزود: زمانی اربعین تبدیل به فرهنگ می شود که وقتی حادثه مانند زلزله در منطقه ای اتفاق می افتد، همه مردم سریع وارد میدان شوند و کمک کنند و نگذارند مردم دچار آسیب روحی و روانی شوند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: زمانی می توانیم از پیاده روی اربعین برکت و آثار مفید دریافت کنیم که نگاه به آینده داشته باشیم؛ اگر نگاه به گذشته باشد قطعا نتوانستیم از این حادثه بهره برداری مناسبی به نفع جامعه نماییم.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha