پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اوقاف

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی، توجه به بقاع متبرکه را از جمله وظایف اوقاف دانست و گفت: این بقاع به ائمه معصومین انتصاب داشته و از مصادیق حدیث ثقلین به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح پنجشنبه، در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در دوران رضا شاه، درهای حوزه های علمیه بسته و بسیاری از طلاب شهید شدند. همچنین جلوی بسیاری از درآمدها که برای رشد جامعه بود، گرفته و اوقاف نیز تخریب شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گرفتن نظام اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه نیز شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مسئولیت های اداره اوقاف بسیار مهم و خطیر است، افزود: آشنایی با قرآن، حفظ و آنچه وظایف قرآنی یک مسلمان است، بسیار مهم به شمار می ورد.

وی خطاب به کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: هر چه قدر در مسئولیت خود موفق باشید، از عمر خود استفاده کرده، بنابراین این فرصت را مغتنم بشمارید.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به بقاع متبرکه خراسان جنوبی بیان کرد: امامزادگان در دوران سخت سیاسی بنی عباس، متواری بوده و کوه ها را برای زندگی انتخاب کرده اند.

وی با اشاره به حدیث ثقلین از پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: پیامبر عظیم الشان می فرمایند: «من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل بیت را»

حجت الاسلام والمسلمین عبادی توجه به بقاع متبرکه را از جمله وظایف اوقاف دانست و گفت: این بقاع به ائمه معصومین(ع) انتساب داشته و از مصادیق حدیث ثقلین است.

وی با بیان اینکه وقف، سنتی برخاسته از ایثار است، اظهار کرد:  اجرای نیات واقفین به عنوان سنت اصیل اسلامی از جمله وظایف اوقاف است، چرا که انسان های واقف دارای نیت و ذات پاکی بوده و باید براساس نیات آنان عمل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر ضرورت احیای موقوفات، بیان کرد: احیای موقوفات امری مهم بوده مشروط به اینکه اثر گذار و هدفمند باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha