پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کاروند

حجت الاسلام کاروند با تشریح برنامه های اداره کل اوقاف و امورخیریه همدان در هفته وقف، از برپایی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در سطح شهرهای استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، ظهر امروز در نشست خبری گفت: اوقاف و امور خیریه استان همدان در نظر دارد برنامه های متنوعی در راستای تبیین فرهنگ وقف در جامعه در هفته وقف برگزار کند.  

وی ادامه داد: از مهم ترین اقداماتی که در حال انجام است برپایی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در سطح استان به ویژه در مراکز شهرستان های استان، در میادین اصلی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان داشت: 27 آبان ماه نمایشگاه عکس به همراه برپایی تئاتر با موضوع وقف در خیابان بوعلی سینای همدان برای عموم مردم برپا می شود.

وی در ادامه افزود: تولید و پخش 9 فیلم مستند با همکاری روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان همدان که شامل کلیپ های 2 الی 20 دقیقه ای  می شود که از شبکه های سه سیما و شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند گفت: محتوای مستند های این سازمان در چند حوزه سلامت، خدمات روستایی، اجرای نیت خیران و واقفان و همچنین در بحث اهدای بسته های حمایتی است، که از این میان می توان به فیلم موقوفه سیف الدوله و خدمات این واقف همدانی اشاره کرد.

وی یادآور شد: برگزاری همایش یاوران وقف جهت تجلیل از فعالان عرصه وقف از جمله واقفان خیر اندیش، هیئت امنای بقاع متبرکه و فعالان قرآنی که مرتبط با سازمان اوقاف و امور خیریه همدان از دیگر برنامه های دهه وقف در استان همدان به شمار می رود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: یکی از برنامه های این سازمان اجرای نیت وقف زیارت که شامل اعزام افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) و زیارت امام حسین(ع) نرفته اند، می شود.

وی در ادامه افزود: اعزام اکیپ پزشکی به 32 روستای استان، درمان رایگان در موقوفه بهاءالملک همدان، بیمارستان امیر المومنین اسد آباد و تجهیز بیمارستان فیروز آبادی اسد آباد از دیگر فعالیت های این سازمان در هفته وقف به شمار می رود.

حجت الاسلام کاروند در پایان خاطرنشان ساخت: از ابتدای سال تا کنون 150 مبلغ از قم و 106 مبلغ از همدان در ایام تبلیغی همچون طرح آرامش بهاری، ماه رمضان و ماه محرم و صفر به سایر نقاط استان اعزام شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha