سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز تنها راه رسیدن به سعادت و کمال واقعی بهره گیری مناسب از سیره پیامبر گرامی اسلام است گفت: جامعه اسلامی آن طور که شایسته بوده از سیره آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره نبرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت دهه پایانی ماه صفر در دادگاه ویژه روحانیت استان برگزار شد از پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان کوه رحمت و کانون عطوفت یاد کرد و با بیان این که تبلیغ دین خدا و رساندن پیام الهی مهم ترین رسالت پیامبر گرامی اسلامی بوده است، گفت: امروز در عصر غیبت این رسالت مهم و سنگین بر عهده علما و روحانیت قرار دارد.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با ابلاغ پیام وحی به مردم زمینه هدایت بشر را فراهم کردند، تصریح کرد: اگر تلاش های ارزشمند نبی مکرم اسلام در راه ترویج دین و ابلاغ پیام وحی نبود، امروز اسلام ناب در جامعه وجود نداشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز تنها راه رسیدن به سعادت و کمال واقعی را بهره گیری مناسب از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) دانست و تصریح کرد: جامعه اسلامی آن طور که شایسته بوده از سیره آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره نبرده است.

آیت الله طبرسی از تبلیغ به عنوان یکی از مهم ترین رسالت های پیامبر گرامی اسلام(ص) یاد کرد و با بیان این که جلوه تبلیغی آن حضرت همواره با بشارت همراه بود، خاطرنشان کرد: زندگی پیامبر گرامی اسلام با بشارت و انذار همواره بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: مسلمانان بايد در عمل از پيامبر اسلام (ص) الگوگيري کنند و اعمالشان را نزديک به اين پيامبر بزرگوار قرار دهند تا وحدت بين يکديگر را مستحکم‌تر کنند.

وي با بيان اينکه استکبار جهاني،‌ دشمن مشترک مسلمانان جهان است که براي ايجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامي تلاش مي‌کند تا آنان را از يکديگر جدا کند، اظهار داشت: وحدت تنها رمز پيروزي مسلمانان براي خنثي کردن توطئه‌هاي دشمنان اسلام است که بر اين اساس آنان بايد براي استحکم اين هدف تلاش کنند.

امام جمعه ساری ادامه داد: دشمنان اسلام از هر نقشه‌اي براي ايجاد فتنه بين مسلمانان جهان استفاده مي‌کنند تا نفاق را در دل آنان ايجاد کنند بر اين اساس جامعه اسلامي نبايد از توطئه‌هاي اين دشمنان غافل باشند بلکه بايد با هوشياري و آگاهي نقشه‌هاي شوم ‌آنها را خنثي کنند.

وي با بيان اينکه دين اسلام مهمترين عامل وحدت اسلامي بين مسلمانان جهان است، افزود: آنان با داشتن اين دين، وحدت خود را تقويت مي‌کنند تا ‌بتوانند نقشه‌هاي دشمنان اسلام را خنثي کنند و اجازه تجاوز به يک وجب از خاک جامعه اسلامي را به آنان ندهند.

آیت الله طبرسی با بيان اينکه استکبار جهاني تمام تلاش خود را براي نابود کردن دين اسلام مي‌کند تا اين دين را در جهان نابود کند، گفت: مسلمانان با ايجاد وحدت بين يکديگر مي‌توانند توطئه‌هاي آنان را سرنگون کنند و به پيروزي برسند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام بی واسطه به کانون علم الهی متصل بودند، تصریح کرد: باید سیره نبوی به عنوان یک منشور در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه از برخی آسیب های فرهنگی و اجتماعی رنج می برد، افزود: راه درمان این آسیب ها و مشکلات نیز بهره گیری مناسب از سیره نبوی در جامعه است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تبلیغ دین یکی از مهم ترین جلوه ها و ارکان زندگی پیامبر گرامی اسلامی بود، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در مأموریت مهمی که به پیامبر می دهند، تحقق رسالت را در تبلیغ صحیح دین می دانند.

وی با بیان این که وجود ارزشمند پیامبر گرامی اسلام(ص) برای جامعه آن دوران همواره مایه خیر و برکت بود، تصریح کرد: متأسفانه پس از رحلت ایشان برخی بدعهدی های زمان موجب ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha